Zaključak studije Bitkom
Generalni direktor digitalnog udruženja Bitkom iznenađen je saznanjem da je “logistička industrija trenutno već izuzetno digitalno pozicionirana”. Od početka pandemije korona virusa, digitalizacija je postala važnija u logistici: dobila je na značaju u dve trećine kompanija. S jedne strane, digitalne tehnologije su pomogle više od svake druge kompanije da se izbore sa pandemijom, a sa druge strane, Corona je gurnula zakasnele projekte digitalizacije. Samo u svakoj osmoj kompaniji bili su projekti digitalizacije stavljeni na led zbog pandemije.
Logistika digitalizaciju vidi kao priliku
U istraživanju je 55 odsto kompanija reklo da su digitalne tehnologije učinile svoje lance snabdijevanja otpornijim na krizu. Skoro polovina kompanija (49 odsto) stekla je nove kupce kao rezultat digitalizacije. Skoro isto kao i mnogi procenjuju da će njihova prodaja dugoročno rasti (46 odsto). Generalno, devet od deset logističkih kompanija (88 odsto) digitalizaciju vidi kao priliku za svoju kompaniju. “Digitalizacija je presudna za budućnost industrije koja nam svima pruža najvažnije stvari u svakodnevnom životu,” rekao je Rohleder. Samo sedam odsto njih vidi rizik od digitalnih promena, a tri odsto smatra da digitalizacija nema uticaja na njihovu kompaniju.
Pored vozača kamiona, nedostaje i IT stručnjaka.
U pozadini ruskog rata agresije na Ukrajinu, preduzimaju se dodatne mjere u logistici kako bi se zaštitili od sajber kriminalaca: Svaka druga logistička kompanija u Njemačkoj pooštrila je ovom prilikom svoje IT bezbjednosne mjere. Međutim, nedostatak kvalifikovanih radnika usporava ove napore za povećanje sajber bezbednosti, kao i digitalizaciju logistike u cjelini. Na primjer, devet od deset logističkih kompanija u Njemačkoj vidi nedostatak kvalifikovanih radnika ili nedostatak znanja kao najveću prepreku za korišćenje digitalnih aplikacija u logistici. Tri od pet kompanija trenutno nema IT stručnjake, a 87 odsto se žali na nedostatak digitalne kompetencije u radnoj snazi.
Bolja komunikacija i automatizacija
Četiri od pet kompanija digitalizaciju vide kao poboljšanje krajnjeg korisničkog servisa, a skoro dvije trećine kao bolju komunikaciju sa poslovnim partnerima ili klijentima. Digitalizacija takođe stvara veću transparentnost u lancu snabdijevanja (61 odsto), smanjuje uticaj na životnu sredinu (55 odsto) i poboljšava snabdijevanje u ruralnim područjima (37 odsto). Još jedna prednost je povećanje efikasnosti: Digitalizacija ubrzava procese i štedi vrijeme (84%) i troškove (60%), smanjuje podložnost greškama i neuspjesima (44%) i obezbeđuje manju potražnju za ionako oskudnom radnom snagom (30%).
(izvor:https://www.eurotransport.de/)