Prema zakonu, sva vozila sa analognim ili digitalnim tahografom (G1) koja rade na međunarodnom nivou moraju biti opremljena pametnim tahografom 2 od 1. januara 2025. godine. Zbog dvomjesečnog “obrazovnog perioda učenja”, izvršitelji će se fokusirati na podizanje svijesti do 28. februara 2025. godine, umjesto direktnog izricanja novčanih kazni. Fokus je na informisanju transportera o obaveznoj naknadnoj ugradnji.
Period popustljivosti je odgovor na poziv Međunarodne unije cestovnog transporta (IRU) i bavi se logističkim izazovima s kojima se suočavaju prijevoznici, uključujući ograničeni kapacitet radionica za naknadnu ugradnju. Direktorica IRU-a za EU zagovaranje Raluca Marian nazvala je odluku “važnom i pravovremenom odlukom koja uspostavlja ravnotežu između usklađenosti i kontinuiteta logističkog lanca”.
Ova odluka se odnosi samo na rok od 1. januara 2025. godine, a ne na naknadnu obavezu naknadne ugradnje 19. augusta 2025. godine, koja se odnosi na vozila sa pametnim tahografom 1. Na taj način, Evropska komisija se nada da će minimizirati poremećaje u prekograničnom transportu i lancima snabdijevanja EU.
Ova mjera omogućava transportnim kompanijama da nastave sa radom dok im se daje dodatno vrijeme za neophodne prilagodbe.
IRU naglašava važnost saradnje između prijevoznika, radionica i kreatora politike kako bi se pravovremeno ispunili zakonski zahtjevi i spriječili poremećaji u logističkim lancima.https://www.ttm.nl/it/tachograaf