Generalni advokat Suda pravde Evropske unije (CJEU) izdao je mišljenje o obaveznom vraćanju pravila o vraćanju kamiona, koje je obavezano odredbom Paketa mobilnosti za ljeto 2020. godine. Pobijana uredba je nekoliko puta osporavana pred CJEU od strane nekoliko država članica EU, tvrdeći da obaveza zahteva da kamioni pređu dodatnu razdaljinu, što podriva ciljeve EU o klimatskim promenama.
Evropski prevoznici su u više navrata tražili od Evropske komisije da revidira uredbu o obaveznom vraćanju teških teretnih vozila, što je deo odredbi paketa mobilnosti objavljenog u leto 2020. godine.
Na primer, u oktobru 2020. godine, Poljska, Litvanija, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Malta, Kipar i Belgija takođe su podnele žalbe svojim agentima pred Sudom pravde Evropske unije protiveći se nekoliko odredbi Paketa mobilnosti.
Jedna od spornih odredbi bila je da kamioni moraju da se vraćaju u svoju zemlju registracije svakih osam nedelja, što bi, prema mnogim državama članicama, imalo negativan uticaj i na životnu sredinu i na funkcionisanje transportnog sektora i, indirektno, na privredu u celini.
Međutim, ove pritužbe nisu ostvarile svoj cilj.
U utorak, 14. novembra, generalni advokat Evropskog suda pravde Đovani Pitruzela stao je na stranu država članica EU koje su se žalile na spornu odredbu.
Generalni advokat je priznao da Evropski parlament i Savet nisu dovoljno opravdali pravilo o “vraćanju vozila” i da nisu uzeli u obzir uticaj na životnu sredinu povećane emisije i potrošnje goriva usled povratka kući svakih osam nedelja.
Pitruzzella je stoga zaključio da se odredba članka 1. stavka 3. uredbe 2020/1055 treba poništiti na temelju toga što krši obvezu utvrđenu u članku 91. stavku 2.
Iako konačna presuda neće biti doneta do početka 2024. godine, treba napomenuti da se presude Evropskog suda pravde retko razlikuju od mišljenja ombudsmana.
Malteška vlada je već izrazila zadovoljstvo što je Pitruzzella odobrila zahtjev za ukidanje odredbe, prenosi The Independent.
“Ukidanje ove odredbe rezultiralo bi znatno nižim troškovima za transportne kompanije i samim tim nižim troškovima za potrošače. Ovo bi bio pravovremeni korak s obzirom na trenutnu međunarodnu situaciju,” navodi se u saopštenju malteške vlade.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/el-kellene-torolni-a-teherautok-kotelezo-hazatereset-371276