Foto: DB AG/Oliver Lang5 slika
DB Cargo, ÖBB, Kombiverkehr, Hupac, TX Logistik – šta će odabrani pružaoci usluga u železničkom prevozu prevoza prevoziti na sajmu logistike transporta u Minhenu.
Politički poželjno i neophodno sa pogledom na zaštitu klime: teretni transport železnicom. U Švajcarskoj i Austriji udeo železnice u modalnoj podeli je znatno veći nego u Nemačkoj. Međutim, lokalna vlada je takođe spremna da masovno proširi značaj železnice. Koalicija semafora ponovo potvrđuje cilj da poveća svoj udeo na 2025 procenata do 30. Da bi način transporta bio atraktivniji, on mobiliše milijarde i u narednih nekoliko godina uobličava nekoliko koridora.
Teretne železnice, intermodalni operateri i logističke kompanije u intermodalnom transportu takođe čine mnogo da podstaknu špeditera da pređu na železnicu sa novim ponudama i uslugama. Posetioci takođe mogu da dobiju ideju o odgovarajućim ponudama na sajmu transporta Logistika u Minhenu. Šta je tačno planirano na štandovima, urednici su pitali neke provajdere.
DB Cargo: Postavljamo kurs ka zelenoj budućnosti.
Teretna železnica DB Cargo (Hala B6, Štand 209/310 i otvoreni prostor, oblast FM 708/1 na koloseku 3/6) predstaviće svoj kompletan portfolio proizvoda u Minhenu. Moto ovogodišnjeg sajma trgovine je: “Postavljamo put ka zelenoj budućnosti.” DB Cargo posebnu pažnju posvećuje korišćenju rešenja za transport pogodna za klimu, uključujući alternativne pogone i goriva kao što je HVO, sa kojima dizel i šugave lokomotive takođe mogu dati doprinos zaštiti klime.
Ako želite da ispunite san iz detinjstva i igrate vozača voza, možete sesti u simulator vožnje na otvorenom prostoru. Tu je i zona “Augmented Reality Experience” u kojoj će DB Cargo predstaviti prednosti novih m2 vagona i Digitalnog automatskog prevrata (DAC). M2 koncept se sastoji od multifunkcionalnih i modularnih teretnih vagona – razvijenih u saradnji između DB Cargo i VTG. Ideja koja stoji iza toga: transportni kontejneri i vagoni su odvojeni. Nadgradnje su uklonjive i zamenljive i stoga su dostupne u različite svrhe.
Teretni voz budućnosti takođe je postavljen u oblasti pod otvorenim netokom, što jasno pokazuje potencijal da železnički teretni transport i dalje može da koristi u pogledu digitalizacije i održivosti. Odgovorni u DB Cargo misle multimodalno – njihova Full Load Solutions (FLS) divizija takođe obezbeđuje kamion sa vodonikom.
Kombiverkehr takođe predstavlja digitalne inovacije
Podružnica Dojče Bahna Kombiverkehr takođe će biti izložena na prvom sajmu lično u Minhenu posle četiri godine (Hala B6, Štand 305/406). Veran motou “Da. Mi to radimo. Digitalni zajedno. Održivi zajedno.”, kompanija prikazuje rešenja za upravljanje transportom i transportom u evropskoj mreži i u oblasti digitalizacije, koja se razvijaju i realizuje zajedno sa mnogim partnerima i zainteresovanim stranama u kombinovanom transportu. Pružalac usluga iz Frankfurta želi da se obrati i nacionalnim i međunarodnim teretnim naprednjacima i logističkim kompanijama, ali i špediterima iz industrije i trgovine, koji sve više pridaju značaj logistici povoljnoj po klimu.
CT hirurg će takođe predstaviti digitalne inovacije. Sa jedne strane, on će predstaviti svoju novu platformu zasnovanu na vebu za obradu transporta, uključujući funkcionalnost praćenja. Sa druge strane, Kombiverkehr će pokazati novo rešenje interfejsa čvorišta iz podružnice DX Intermodal, koje je nastalo iz projekta KV 4.0 i nedavno je postalo operativno.
RCA se fokusira na održivost i zelene koncepte
ÖBB Holding iz Austrije (Hala B6, Štand 217/318) takođe se još više fokusira na teme održivosti i zelenih logističkih koncepata svojim izgledom ÖBB Rail Cargo Group (RCG). “Kao održivi logistički oslonac evropske ekonomije, radimo sa našim partnerima širom Evrope na promeni transporta. Ove godine takođe pokazujemo da je održivost deo našeg DNK sa našim štandom”, rekla je kompanija za trans aktuel. Sa “Teretnom šumom” biljaka i drveća, kompanija želi da stvori zelenu oazu usred Transportne logistika.
Naravno, zainteresovani će na štandu saznati i na kojim vezama mogu da ostvare konkretnu uštedu CO2: Osnova je RCG TransNET mreža, koja je širom zemlje i u procesu daljeg rasta. Veze se pokreću u RCG pod imenom TransFER.
TransFER veze Beč–Trst, Linc–Trst i Budimpešta–Rijeka nedavno su ažurirane ili su nove. Nova kružna putovanja u Hrvatsku počinju dva puta nedeljno između terminala BILK u Budimpešti i terminala u luci Rijeka. Sa biLK terminala moguće je stići do drugih destinacija u zapadnoj Evropi kao što su Neuss, Vienna, Wels ili Ludwigshafen preko antena veza. Novi je i TransFER od Viljaha do destinacija u Italiji. Jedno kružno putovanje nedeljno počinje između Vilača i Treviza (Veneto). Saobraćaj ka Frosinoneu (Lacio) biće odslužen na zahtev, saopštio je RCG. Odatle bi teretni vozovi mogli da saobraćaju između različitih regiona Italije i drugih evropskih zemalja.
Pored novih transporta, austrijska kompanija takođe promoviše saradnju sa Transporeon platformom i dobavljačem Baumanom Paletenom u transportu Logistic. Rukovodioci RCG-a se raduju okupljanjem industrije: “Kao vodeći svetski sajam trgovine za logistiku, mobilnost, upravljanje IT i lancem snabdevanja, Transport Logistic u Minhenu je fiksna tačka u kalendaru sajma trgovine i idealna prilika da ostvarimo nove kontakte i radimo zajedno na održivim logističkim rešenjima širom svih industrija.”
Hupac: Fokusirati se na transalpinski saobraćaj na osovini sever-jug
Hupac Grupa iz Švajcarske (Hala B6, But 313/414) predstaviće u Minhenu šta je moguće u kontinentalnom transportu širom Evrope, kao i na Dalekom istoku sa Hupac Intermodalom. S druge strane, pokazuje šta ima da ponudi u pomorskom transportu iz nemačke i holandske luke od preuzimanja ERS Železnica pre pet godina.
Prema Hupakovim rečima, jedan od fokusa izgleda sajma trgovine je na transalpinnim vezama na osovini sever-jug. U tom kontekstu, kompanija ukazuje na niz novih događaja koji će dodatno ojačati saobraćaj na osovini sever-jug: Na primer, Hupac je preuzeo rad terminala Keln Nort početkom godine, a uspostavio je i veze sa novim terminalom Brwinw u blizini Varšave. Tu su i nove službe za severoistočnu Italiju (Pordenone i Padova), a pojačane su i usluge jugoistočne Evrope Turskoj i usluge na jugu Italije sa Peskarama, Barijem, Pomezijom i Marsijanisom. Posle Španije, postoji još više opcija za prevoz mega prikolica. A kompanije koje žele da idu daleko dalje od Severnog mora sada takođe mogu da koriste Hupac za utovar transportnih jedinica preko Vilhelmšavena.
TX Logistik: Železnička rešenja za prikolice koje nisu krane
Pored svoje mreže, kompanija TX Logistik iz Troisdorfa (štand 703/9 na otvorenom sajtu) predstaviće i dalji razvoj svog Koncepta Nikrasa (Nikrasa 3.0), čiji je cilj da uz pomoć transportne platforme stavi prikolice koje nisu krane. Kao i ostali pružaoci usluga koji prebacuju saobraćaj na železnicu, održivost je takođe centralni aspekt u TX Logistiku.
“Održivost nam je toliko važna da organizujemo sopstvenu panel diskusiju pod sloganom ‘2030. Šta je potrebno? Šta je naš doprinos?’ 11. maja”, najavila je kompanija. Između ostalog, rasvetliće šta železnica može da uradi da bi se postigli ambiciozni klimatski ciljevi nemačke vlade i Evropske unije, kao i kako bi načini transporta u konkretnom smislu mogli da funkcionišu zajedno.
Transport Logistic je najveći sajam trgovine transportom i “mora” za TX Logistik, objašnjava kompanija. “Posle perioda Korone, očekujemo intenzivnu razmenu sa trgovačkom publikom, kupcima i pružaocima usluga.” TX će 10. i 11. maja uzdrmati šinu u najiskrijatnijem smislu te reči – tačnije u vidu železničkog rok koncerta sa Bendom Džon Diva.
Fercam sa održivim konceptom štanda
Tradicionalno, na putu je i logistička kompanija Fercam (Hala A4, štand 318) iz Bolcana. Posvećenost kompanije železnici već je očigledna po imenu kompanije. To je skraćenica od Ferrovia e Camion, na nemačkom: železnica i kamion. Fercam predstavlja posetiocima širok spektar usluga fokusiranih na kopneni transport, vazdušni i morski teret i logistiku. U kopnenom transportu fokus je na drumskom, železničkom, roro i kontejnerskom kamionu.
U tom kontekstu, Fercam će predstaviti i svoje pristupe dekarbonizaciji. Kompanija se već nekoliko godina fokusira na održiva transportna rešenja uz korišćenje alternativnih goriva (HVO, bio-LNG). “Naš najnoviji projekat distribucije u Italiji zove se ‘Ka nultoj grupi emisije'”, rekla je kompanija za trans aktuel. Između Milana i Rima, Fercam uspostavlja grupnu liniju kojom će se upravljati od prve do poslednje milje električnim vozilima ili kamionima koji se napajaju biogorivom.
Štand takođe uzima u obzir težnju za održivošću: “To je projekat koji vodi naša neprofitna kompanija Fercam Echo Labs”, piše u izveštaju. Štand iz 2019. godine je redizajniran i opremljen komadima nameštaja i dekorativnim elementima od starog palet drveta.
https://www.eurotransport.de/