Prevoznici EU i Velike Britanije i dalje se rukovode cenom prilikom izbora trajektnog operatera, a ne njegovim ugljeničnim otiskom, pokazalo je istraživanje kompanije Freightlink od 53 prevoznika iz Velike Britanije i EU.
Ako uzmemo u obzir da 33% anketiranih prevoznika ne namerava da se rukovodi ekološkim pitanjima prilikom izbora pomorskog operatera, broj onih koji su spremni da plate više za čistiji prevoz nije veliki.
Kompanija Freightlink, koja prodaje teretne trajektne karte, u raspravi o rezultatima istraživanja citira izjavu jednog od ispitanika, koji je nedvosmisleno rekao: “Cena je kralj”.
Freightlink naglašava da ne postoje posebne razlike u pristupu prevoznika sa ostrva i kontinenta u pogledu predmeta studije.
To pokazuje da je unatoč dogovoru i očekivanjima sektora za zelenu budućnost, pitanje broj jedan prilikom organiziranja trajektnog prijevoza ili kroz tunel (Eurotunnel – napomena urednika) cijena” – zaključuju autori izvještaja.
Ističu da inovacije u oblasti održivog razvoja treba da uzmu u obzir pitanje profitabilnosti transportnog sektora.
Do 2024. godine stupa na snagu ETS za pomorski saobraćaj. Teretnjak ističe da su neki brodovlasnici, kao što su Stena Line, Polferries, P&O i Irish Ferries, već preduzeli korake za smanjenje emisija uvođenjem alternativnih goriva ili novih brodova.
Izvor: https://trans.info/pl/zielony-transport-cena-nadal-wazniejsza-od-srodowiska-ofni-337722