Kao formalni logistički termin, “povratna logistika” pokriva sve operacije vezane za ponovnu koriste proizvoda i materijala. Međutim, rast e-commerce-a je usredsredio na proces povratka potrošača u znak podrške onlajn kupljenim proizvodima.
E-kommerce razumijevanje povratne logistike je toliko važno da je, prema nedavnom istraživanju, 96 odsto potrošača vjerovatnije kupilo od onlajn prodavca ako ponudi besplatan povraćaj. Pored toga, 91 odsto potrošača reklo je da lakoća povratka utiče na njihovu odluku da ponovo kupuju kod tog prodavca.
Ostale potrošačke povlastice i preferencije u odnosu na smjernice za povraćaj uključuju:
- Kućno preuzimanje koje podliježe dodatnoj naplati.
- Pogodno locirane pristupne tačke na kojima se nalog za povraćaj može lako odbaciti.
- Potvrda potvrde potvrde o prijemu za ostavljanje naloga za povraćaj na pristupne tačke.
- Blizu neposredne korekcije kreditne kartice za vraćene artikle.
Povratak povezan sa Ecommerce-om je u porastu, a CNBC izveštava da je tokom 2021. godine vraćeno do 16 odsto svih onlajn kupovina, što je ukupno preko 750 milijardi dolara troškova robe.
Zašto su povratni rezultati problematični za trgovce?
Povraćaj potrošačkih pogona predstavlja ogroman problem kako za tradicionalne prodavce tako i za on-line trgovce. Međutim, troškovi upravljanja i obrade povraćaja su mnogo veći za trgovca ecommerce-om naspram tradicionalnog prodavca:
- Povraćaj je manji za kupljene proizvode iz prodavnice, jer potrošač može da oseti i vidi proizvod pre kupovine.
- Tradicionalne maloprodajne kupovine u prodavnicama imaju tendenciju da se direktno vrate u prodavnicu i obično ne rezultiraju pojedinačno isporučenim povratnim artiklom trgovcu ecommerce-om ili 3Rd centar za obradu stranke.
- Potrošači koji kupuju odeću na liniji su skloniji da naruče više artikala kako bi mogli da biraju između artikala, a zatim da vrate neželjene artikle.
Smanjenje troškova povraćaja
Dakle, kako onlajn trgovac može da smanji broj vraćenih porudžbina i smanji troškove upravljanja i obrade povraćaja kupaca?
- Identifikujte loše kupce koji imaju veliki broj povraćaja i naplaćuju tim kupcima prekomerne povraćaje proizvoda ili jednostavno otpustite takve kupce jer nisu svi kupci dobri kupci.
- Nagradite kupce istorijom manje vraćenih porudžbina.
- Pregovarajte o najnižoj mogućoj stopi isporuke za povratni transport sa vašim prevoznicima i povežite ukupan poslovni odnos prevoznika sa agresivnim povratnim stopama pošiljke.
- Pogledajte 3PL sa fokusom na povratne isporuke da biste upravljali procesom povraćaja.
- Uzmite u obzir 3PL konsolidovani proces povraćaja koji može da produži vremenski okvir povraćaja, ali i smanji troškove transporta.
- Institut skromnom održivošću vraća naplatu potrošaču i povezuje taj naboj sa celokupnom strategijom održivosti, koju će ekološki svesni kupci razumeti.
Dok se suočavamo sa usporenom ekonomijom i mogućom recesijom, trgovci ecommerce-om moraju da se pripreme za mogući paušalni ili čak negativan rast. U takvom ekonomskom okruženju, svi troškovi moraju da se procene za smanjenje, a smanjenje ukupnih troškova upravljanja procesom povraćaja mora da bude prioritet za sve onlajn trgovce.