Željeznički teretni transport imao je izuzetno kriznu godinu – od masovnog povećanja cijena energije, ukrajinskog rata, tekuće pandemije koronavirusa i osiguranja zaliha goriva u Austriji do prevazilaženja međunarodnog problema lanca snabdijevanja. Željeznički teretni transport je relevantan za snabdijevanje i sistem – to je uspješno demonstrirao drugi najveći evropski dobavljač željezničke logistike i broj jedan u Austriji, ÖBB Rail Cargo Group (RCG).
“Još jednom ove godine, železnički teretni saobraćaj, a posebno ÖBB Rail Cargo Group i njeni zaposleni, pokazali su koliko je pouzdan, sistemski i energetski relevantan železnički saobraćaj. Posebno mi je drago što možemo da podržimo ljude i ekonomiju Ukrajine našim uslugama. Ovih dana prevozimo milionitu tonu žita iz Ukrajine u svet. To nas čini jednom od vodećih željezničkih kompanija koje pružaju pomoć ovdje,” objasnio je izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.
Izvršni direktor RCG-a Clemens Först objasnio je na konferenciji za novinare kako se evropska kompanija za železničku logistiku broj 2 širi na međunarodnom nivou:
“Relevantnost sistema je ključna reč godine. Mi smo održiva logistička okosnica austrijske i evropske ekonomije i intenzivno ulažemo u širenje naše mreže – u pravcu Kine i sve više na Balkanu: Od 1. januara 2023. godine poslujemo sa filijalom u Šangaju. Iznad svega, transportna ruta na centralnom koridoru treba dodatno proširiti. U Beogradu smo osnovali i još jednu kompaniju prevoznika počevši od prvog kvartala 2023. godine. Srbija će tako biti 13. zemlja u Evropi u kojoj vršimo visokokvalitetni i atraktivno cenovni železnički prevoz sa sopstvenim lokomotivama i osobljem. Ovaj korak nam omogućava da ponudimo naše TransFER veze sa Turskom i Grčkom putem dve alternativne rute i na taj način postanemo otporniji na krize.
Poboljšanje
konkurentskih uslova Povećane cijene energije i njihove posljedice bile su, naravno, i predmet Förstovih i Matthäsovih primjedbi, pri čemu je izvršni direktor Matthä još jednom naglasio da željeznicama trebaju pošteni okvirni uvjeti: “Željeznički teretni transport je osnovni preduslov za postizanje ciljeva zaštite klime. Ali za potreban promet u transportu, potrebna nam je poštena istina o troškovima u transportnom sektoru. Samo u Austriji su spoljni troškovi (uključujući buku, zagušenje i troškove nesreća) tri puta veći za kamione nego za železnicu. Međutim, ove troškove ne snose zagađivači, već poreski obveznici. Nešto hitno mora da se promeni ovde – za platioce, ali i za železnicu, a time i za klimu.”