Norveška vlada promIJenila je svoja pravila drumskog transporta kako bi sprovela propise EU. Sada je poznato da će nova pravila važiti od 1.novembra. Norveška vlada kaže da je cilj tog koraka da se obezbedi pristojan i bezbjedan radni vijek za one koji rade u drumskom saobraćaju.
Novi propisi tiču se vremena vožnje i odmora za vozače, upotrebe tahografa u vozilima i pravila pristupa tržištu u sektoru drumskog transporta, rekao je ministar saobraćaja Jon-Ivar Nygård u nedavnom saopštenju vlade. Novi propisi deo su Paketa mobilnosti EU koji je uvršten u sporazum EEA 18. marta 2022. godine.
“Trenutno uvodimo izmjene pravila o vremenu vožnje i odmora, pravilima o profesionalnom drumskom saobraćaju i pravilima o primeni zajedničkih pravila za domaći saobraćaj u sporazumu EEA (Evropski ekonomski prostor). Implementacija Paketa mobilnosti biće važan deo budućeg akcionog plana vlade protiv socijalnog bacanja u transportnom sektoru”, dodao je Nygård.
Na snagu od 1 novembra
Najvažnije promjene koje će stupiti na snagu 1. novembra su sljedeće:
- Uslovi za međunarodnu transportnu dozvolu za upravljanje kombijima preko 2,5 tone. Prevoznici moraju da ispune uslove vezane za registraciju, reputaciju, finansije i profesionalnu kompetentnost.
- Odredbe o kabotaži odnosiće se na međunarodni transport za kombije preko 2,5 tone.
- Uslov da se vozila vraćaju u zemlju porekla svakih 8 nedelja.
- Uslov da transportne kompanije obezbede vozačima jedan normalan nedeljni odmor kod kuće tokom svakog četvoronedeljnog perioda.
- Nema nedeljnog odmora u vozilu, a nema nadoknade na osnovu toga koliko brzo vozač isporučuje robu.
- Poslodavci moraju da se dogovore da vozač ode kući najmanje jednom u četiri nedelje.
- Vozila u međunarodnom transportu takođe će morati da se vraćaju u operativni centar u svojoj domovini najmanje svakih 8 nedelja.
- Takozvani period zahlađenja od 4 dana od kraja poslednje operacije kabotaže takođe važi.
“Pooštravamo pravila o kabotaži. Za prevoz tereta, tri porudžbine mogu da se završe za sedam dana kao i do sada, ali nakon poslednje narudžbine doći će do “perioda zahlađenja” od četiri dana tokom kojih stranim vozilima neće biti dozvoljeno da sprovode kabotažu u Norveškoj”, kaže Nygård.
Važne promene u odnosu na 2026.
Norveška vlada je takođe odobrila uvođenje daljih promena koje su rezultat Paketa mobilnosti. Oni treba da stupi na snagu tek 2026. Među njima su:
- uvođenje pravila vožnje i vremena odmora u međunarodnom transportu sa dostavnim vozilima sa dozvoljenom ukupnom težinom od 2,5 do 3,5 tone;
- uvođenjem zahteva da imamo tahograf za međunarodni transport sa dostavnim vozilima sa maksimalnom dozvoljenom težinom od 2,5 do 3,5 tone.
(izvor:https://trans.info/)