Svaki drugi korisnik puta je već učestvovao u nesreći. Ovo je jedan od rezultata velikog istraživanja o bezbJednosti na putevima među čitaocima naslova Motor Presse Stuttgart i ETM Verlag. 246 posto više automobila na putevima od 1970. Broj motociklista se čak povećao za 1.926 posto tokom referentnog perioda. Ukupno 139,08 miliona korisnika puteva delilo je nemačke puteve prošle godine. U 2020. godini bilo je 2.245.245 saobraćajnih nezgoda na putevima, što je povećanje od 61 posto u odnosu na 1970. godinu. Međutim, istovremeno je broj saobraćajnih nezgoda na putevima sa ličnim povredama pao za 30 posto.
Više od 11.000 učesnika
U zajedničkom istraživanju, Motor Presse Štutgart i ETM Verlag pitali su više od 11.000 učesnika o svojim iskustvima u drumskom saobraćaju. Od tog broja, otprilike jedan od dva je već učestvovao u nesreći koja prevazilazi manju štetu. Prema istraživanju, 21 posto ispitanih doživelo je nezgodu sa ličnom povredom, dok je šest odsto čak zadobilo ozbiljnu ličnu povredu. U 65 odsto slučajeva, učesnici studije videli su krivicu druge strane za nesreću. Motociklisti (76 posto) i biciklisti (83 posto) su ovde još veći.
Uočena bezbednost
Na pitanje o osećaju sigurnosti, četvrtina ispitanika je navela da se ne osećaju uvek bezbjedno na putu. To se, između ostalog, odnosi i na konfuzne situacije, ali i na uslove na putu i vremenske prilike. Međutim, vrlo često tome doprinosi i nedostatak obzira prema drugim korisnicima puteva. Ovaj osećaj nesigurnosti ponovo je izražen među biciklistima (84 posto) i motociklistima (46 posto). Međutim, 36 procenata vozača kamiona takođe se oseća delimično nebezbedno u drumskom saobraćaju. Posmatrajući vrstu ulice, ispitanici su posebno zabrinuti za grad. 91 posto biciklista, 70 posto motociklista i 67 posto vozača kamiona se tamo osećaju nebezbedno.
Opasnosti
Ali odakle dolaze opasnosti u drumskom saobraćaju? Procjena istraživanja rezultirala je top deset listi najčešće pominjanih izvora opasnosti. Tačke dva i šest su posebno upečatljive, a obe su usmerene na čisto ljudsku interakciju u drumskom saobraćaju. Od ove dve tačke, obzirom i razumIJevanjem, 87 posto ispitanika takođe imenuje najmanje jednu. Istovremeno, sve ove izvore opasnosti može kontrolisati i unaprediti sam učesnik:
-
Razonoda putem korišćenja mobilnih telefona (vozača automobila): 81 posto
-
Premalo procjene i obzira: 78 procenata
-
Nedostatak pažnje: 70 posto
-
Pretjerano samopouzdanje: 69 procenata
-
Premalo rastojanja: 69 procenata
-
Premalo razumijevanja za situaciju ostalih korisnika puteva: 68 posto
-
Prekoračenje brzina: 64 posto
-
Promjene pravca se ne najavljuje (bez pokazivača) 56 procenata
-
Odvlačenje pažnje zbog korišćenja mobilnih telefona (pješaka): 52 posto
-
Alkohol: 47 posto
Vrhunski izvori opasnosti za vozače kamiona
Svaka klasa vozila ima svoje glavne izvore opasnosti, kao što je nepostojeća zona motocikala ili biciklističkih staza ukrštenih automobilima. U slučaju kamiona, 94 posto vidi problem u činjenici da je na autoputu dostupno premalo parking mesta. To dovodi do opasnih parkova za divlje životinje na ulazima i izlazima. 92 posto kažu biciklisti i pješaci koji greškom pretpostavljaju da ih vozač kamiona vidi. Nedovoljno obezbeđivanje opterećenja (45 procenata) sledi na trećem mestu među izvorima opasnosti sa znatnom razlikom.
Prema riječima učesnika, dodatna parking mesta na autoputu (90 posto) ovdje bi mogla da obezbjede pravni lijek. Međutim, to takođe može da pomogne da se stvori više razumijevanja za situaciju jedni drugih, s tim što 78 procenata to tako vidi. 66 procenata vidi potrebu da se nadoknadi okvirni uslovi za opuštanje vremena pauze.
Asistenti kao pomagači u vremenima potrebe
Dodatni lijek za ublažavanje opasnih situacija takođe mogu da obezbijede sistemi pomoći, poput onih koji su već delimično propisani za kamione, između ostalog. Učesnici istraživanja ocenjuju da su Emergency Brake Assist, Sideguard Assist, Blind Spot Monitoring, Adaptive Cruise Control i Reversing Camera na kamionu posebno važni. Ukupno gledano, 61 odsto ispitanika navelo je da će posebno obratiti pažnju na činjenicu da se prilikom kupovine sledećeg vozila instaliraju najnoviji sistemi pomoći.
Rezultat
Ovo istraživanje takođe pokazuje koliko je izuzetno važno povećati bezbjednost na putevima kako bi se stvorilo razumijevanje za međusobnu situaciju i međusobno razmatranje. To podrazumeva i činjenicu da svaki korisnik puta ima odgovornost da poveća bezbjednost. 83 posto učesnika ankete se slaže. Na kraju svega, 75 posto ispitanih smatra da je veoma važno da svi korisnici puteva budu informisani i informisani. Još jedan razlog da nastavimo da promovišemo temu bezbjednosti na putevima u medijima.
(izvor:https://www.eurotransport.de/)