Novi propisi EU o težini i dimenzijama kamiona mogu biti djelomično blokirani. Njemačke vlasti su najavile svoje protivljenje, tvrdeći da je to zbog zabrinutosti za putnu infrastrukturu.
U EU projektu se, između ostalog, raspravlja o popularizaciji 25-metarskih kombinacija, promociji električnih poluprikolica, povećanju ukupne mase, povećanju opterećenja pogonske osovine na 12,5 tona i povećanju ukupne visine vozila na 4,3 metra. Posljednje dvije od ovih ideja, koje se tiču osovinskih opterećenja i ukupne visine, uzrok su njemačkog protivljenja.
Prema vladi u Berlinu, cestovna infrastruktura nije u stanju izdržati opterećenja pogonske osovine od 12,5 tona. To bi rezultiralo prekomjernom eksploatacijom mostova i vijadukata. Što se tiče visine kamiona od 4,3 metra, izvor prigovora ovdje je potreba za skupom adaptacijom tunela, na primjer u smislu lokacije ventilatora.
Blokiranje obje ove ideje moglo bi imati jasan utjecaj na razvoj električnih kamiona. Sve više i više električnih automobila prima motore montirane odmah pored pogonske osovine, što rezultira povećanim opterećenjima. Također se događa da električni kamioni zahtijevaju višu lokaciju petog kotača kako bi zaštitili baterije od oštećenja.
Njemačka će sada izbjeći bilo kakve promjene u cestovnoj infrastrukturi, jer ima ozbiljno ograničena sredstva za tu svrhu. Budžet za sljedeću godinu trebao bi biti 20 posto niži nego ove godine, o čemu sam pisao u sljedećem članku: Naknade za kamione donijet će 15 milijardi eura, a održavanje cesta 5 milijardi eura
U slučaju ostatka planova EU, kao što je popularizacija 25-metarskih setova na međunarodnoj razini, Njemačka nije najavila nikakve primjedbe. Ovdje, međutim, ulogu kočnice igra Francuska, koja je već blokirala liberalizaciju pravila u ovoj oblasti. Više o ovoj temi: Odgađanje radova na popularizaciji 25-metarskih setova – protivljenje Vijeća EU