Niska akciza odnosi se na uvođenje ovog mazuta (poznatog i kao dizajnersko gorivo) na domaćem tržištu. Kao rezultat toga, postoji snažan finansijski podsticaj za korišćenje mazuta umesto redovnog dizel goriva sa mnogo većom akcizom. Neki trgovci i drumski prevoznici namerno koriste rupu u holandskim propisima. Ovo trenutno otežava ILT-u da preduzme mere izvršenja. Potrebna je ciljana akcija kako bi se zaustavila dalja neželjena upotreba ovog goriva i ograničilo nepotrebno zagađenje vazduha.
Adaptacija zakonodavstva
Preduzima se nekoliko mera kako bi se u budućnosti onemogućilo plasiranje drugih goriva na tržište koja bar ne zadovoljavaju standarde za vrstu benzina ili dizela. Ministarstvo infrastrukture i vodoprivrede obećalo je da će u narednoj godini izmeniti propise o gorivima. Isti zahtjevi primjenjivat će se i na korištenje novih goriva kao i na benzin i dizel. Ministarstvo finansija namerava da od 1. januara 2024. godine uskladi akciznu stopu lož ulja sa stopom gasnog ulja (dizela). Ova mera je uključena u Poreski plan za 2024. godinu.
Aktivnosti ILT
ILT želi da ograniči upotrebu ovog goriva ranije. Životna sredina i naše zdravlje ne mogu čekati odgovarajuće propise i usklađivanje akciza. Kako bi se saznale kakve su posledice emisije mazuta iz teretnog saobraćaja i mobilnih mašina, ILT je zatražio od TNO-a da dodatno mapira emisije.
U narednom periodu Inspektorat će ući u razgovore sa drumskim prevoznicima, njihovim kupcima, dobavljačima goriva i trgovinskim udruženjima sa ciljem stvaranja svesti. Nada i očekivanje je da će kao rezultat toga, oni koji su uključeni prestati da koriste i trguju ovim mazutom pre nego što to zahtevaju propisi. Kompanije koje teže ka “zelenom profilu” su pozvane da preuzmu svoju odgovornost. Ako se određeni trgovci pokažu neosetljivim na to, ILT će i dalje koristiti dostupna administrativna sredstva da dodatno ograniči upotrebu ovog goriva. U to je uključena i Služba javnog tužilaštva ILT-a.
U Holandiji se prodaju goriva koja su kvalifikovana kao teški mazuti, ali se koriste kao oblik dizel goriva. U početku se ova goriva proizvode za pomorsku plovidbu. Oni uzrokuju veće emisije čestica i azotnih oksida zbog lošijeg sagorevanja od običnog dizel goriva. Kamionski saobraćaj, građevinski saobraćaj, traktori i mobilne mašine u poljoprivrednom sektoru koriste ovo gorivo, što između ostalog uzrokuje veće emisije čestica i emisije azota. To ima štetan uticaj na naše zdravlje i životnu sredinu.
Lož ulje
ILT želi da spreči da se na tržište plasiraju nepoželjne mešavine goriva koje izazivaju ozbiljnu ekološku štetu. To uključuje lož ulje teške robe, mazut sa prekomjernim sadržajem sumpora u unutrašnjoj plovidbi i mazut sa nepoželjnim primjesama za pomorsku plovidbu.