Golemi ‘MSC Loreto’ od 24.346 TEU pridružio se floti najveće kompanije na svijetu
Najveći brodar na svijetu Mediterranean Shipping Company (MSC) nastavlja postavljati rekorde s najnovijim dodacima svojoj floti.
MSC Loreto, jedan od najvećih kontejnerskih brodova s kapacitetom od 24.346 TEU isporučen je za MSC. Brod je drugi u nizu kojeg je izgradilo brodogradilište Yangzi Xinfu Shipbuilding, podružnica Yangzijiang Shipbuilding, a dio je serije od šest jedinica, prenosi Offshore Energy.
Podsjetimo, MSC Loreto peti je kontejnerski brod kapaciteta većeg od 24.000 TEU isporučen MSC-u od početka ove godine. Prethodno su isporučeni MSC Raya, MSC Tessa, MSC Irina, a posljednji MSC Celestino Maresca.
Ovaj golemi kontejnerski brod dug je 399,99 metara, a širok 61,5 metara. Površina palube ovog broda od 24.000 četvornih metara skoro je 3 i pol puta veća od površine standardnog nogometnog igrališta, a može ploviti brzinom do 22,5 čvorova. Kontejneri se na ovo divovsko plovilo mogu slagati do 25 jedinica u visinu – što je otprilike jednako zgradi od 22 kata.
Kako navode iz brodogradilišta, brod je dizajniran s fokusom na održivost te je opremljen najsuvremenijim hibridnim scrubberom inovativnog dizajna, koji štedi energiju i smanjuje emisije štetnih plinova. Također ima niz tehnologija koje omogućuju bolju učinkovitost goriva i brzinu, uključujući mali lukovičasti pramac, propelere velikog promjera i kanalice za uštedu energije.
Podaci s VesselsValue pokazuju da je vlasnik broda zapravo Seaspan Corporation, dok je MSC upravitelj.
MSC ima najveću knjigu narudžbi u pomorskoj industriji, s preko 134 kontejnerskih brodova u izgradnji. Kompanija ove godine čeka isporuku 14 megamax brodova i 22 neo-panamax broda, prema podacima Alphalinera. Kompanija znatno ulaže u obnovu svoje flote, a jedan od razloga je strategija kompanije da posluje kao samostalni brodar nakon što se okonča njezina suradnja s Maerskom u 2M Allianceu u 2025. godini.
Zavirite u ‘MSC Celestino Maresca’ – Najnoviji div od 24.116 TEU u floti švicarskog brodara
Još jedan ultra veliki kontejnerski brod od 24.116 TEU isporučen je iz China State Shipbuilding Corporation (CSSC) brodogradilišta prošlog četvrtka za Mediterranean Shipping Company. Brod nosi ime MSC Celestino Maresca, a izgradio ga je Hudong Zhonghua Shipbuilding za najveću brodarsku kompaniju za kontejnerski prijevoz na svijetu – MSC.
Riječ je o drugom brodu istog tipa koje je brodogradilište isporučilo MSC-u u 2 tjedna, a ujedno je i peti brod kapaciteta većeg od 24.000 TEU koji je isporučen u posljednjih devet mjeseci, prenosi Offshore Energy.
Iz Hudong Zhonghua kažu kako je ovim postignućem brodogradilište učvrstilo svoju poziciju na tržištu izgradnje ultra-velikih kontejnerskih brodova. MSC Celestino Maresca je samostalno dizajniralo i izgradilo brodogradilište Hudong Zhonghua Shipbuilding.
Ovaj golemi kontejnerski brod dug je 399,99 metara. Širina iznosi 61,5 metara, a površina palube velika je kao 4 standardna nogometna igrališta. Brod može prevoziti više od 240.000 tona tereta, odnosno 24.116 standardnih kontejnera.
Dizajn boda se sastoji od visokoučinkovitih propelera i uređaja za uštedu energije koji smanjuju potrošnju energije i razine emisija za oko 3-4 posto. Iz brodogradilišta su istaknuli da kontejnerski brod sadrži napredne automatizirane sustave, kao što su visoko automatizirani i integrirani sustavi na zapovjedničkom mostu, te vrhunsku tehnologiju za gašenje požara. Brodogradilište je optimiziralo veličinu broda kako bi povećali kapacitet, a korišteni su digitalni testni modeli i lean management kako bi se povećala efikasnost. Iz Hudong Zhonghua kažu kako su tijekom izgradnje ovog kontejnerskog broda od 24.000 TEU pokrili više od 20 ‘technical gapova’ te zaštitili 69 patenata.
U 2023. godini, jedanaest najvećih brodara na svijetu planira svojim flotama pridružiti čak 89 velikih kontejnerskih brodova, piše Alphaliner. Samo za MSC gradi se ili je već isporučeno gotovo polovica te količine, a švicarski brodar čeka isporuku još 14 jedinica.
Od sredine ožujka do početka travnja MSC će na rutama između Europe i Azije, u sklopu mreže 2M saveza, postupno uvesti najmanje četiri novogradnje od 24.000 TEU, uključujući MSC Tessu i MSC Irinu koje su već isporučene, a slijede ih MSC Celestino Maresca i MSC Raya. MSC Celestino Maresca pridružit će se floti na ruti “AE6/Lion” 28. ožujka u Ningbou, dok će MSC Raya zaploviti na svoje prvo putovanje 9. travnja iz Šangaja, na ruti “AE55/Griffin”, navodi Alphaliner.
Međutim, popunjavanje kapaciteta ovih novih divovskih brodova mogao bi biti težak izazov za Maersk i MSC, budući da su neki brodovi u flotama partnera 2M saveza privremeno obustavili ticanja nekih luka zbog manjka rezervacija i općeg usporavanja globalne potražnje, zbog čega su brojna isplovljavanja već otkazana.