Italijanske luke mogu postati rješenje za pomorski transport tereta do i iz Mađarske koja nema izlaz na more. Ovo nije privlačno samo za kontinentalni saobraćaj, već i za železnički teret između Kine i Evrope. Ovo je istakao Domeniko Barata iz Italijanskog društva za uvoz i izvoz (Siiesiie), evroazijske logističke kompanije sa sedištem u Italiji.
Jadranski koridor je popularna transportna veza za teret za i iz Mađarske koji stiže morskim putem, a ova popularnost je samo porasla od izbijanja rata. „Ukrajinci sada cene tranzitne alternative, rekla je Agnes Hernad iz RailCargo Group Hungari tokom samita RailFreight on Tour u Debrecinu. „Jadranski koridor prema Mađarskoj odigrao je ključnu ulogu u tome.
Da značaj jadranskih luka nije prošao nezapaženo od strane Mađara, postalo je jasno i novim mađarskim projektom železničkog terminala u luci Trst. Očekuje se da će ovaj terminal funkcionisati kao uvozno-izvozna platforma za Mađarsku, koja na svojoj teritoriji nema izlaz na more. Trenutno već ima šest do osam dnevnih vozova između Trsta i Budimpešte, a broj će se povećati kada terminal bude završen.
Bolje od grčkih luka
Prema Barati, korišćenje železničkih teretnih ruta do italijanskih luka ima prednosti u odnosu na rute do grčkih luka. „Glavni nedostatak železničkih ruta iz Grčke je to što prelaze zemlje koje nisu članice EU, što zahteva više dokumentacije i samim tim izaziva usporavanje“, istakao je on.
Štaviše, tranzitna vremena od Italije do Budimpešte su prilično atraktivna. Kako je istakao Barata, sa Mađarskom postoje dnevne veze iz Milana i Trsta sa tranzitnim vremenom od otprilike tri dana. On takođe napominje da bi direktna železnička veza omogućila „proširivanje kontejnerskog transporta u unutrašnjost Evrope na redovan i pouzdan način“.
Jadranski koridor na Novom putu svile
Kako je Barata istakao, Italija i Trst igraju značajnu ulogu u Novom putu svile, ali su „daleko od glavnih železničkih veza sa Kinom“. Italija je četvrti najveći trgovinski partner EU sa Kinom, a jake veze sa Mađarskom mogle bi da pomognu kada je u pitanju železnička trgovina između Rima i Pekinga.
Siiesiie je bila među prvim kompanijama koje su implementirale uslugu koja bi prevozila električne automobile proizvedene u Kini u Evropu železnicom. „Trebalo bi da uradimo i možemo učiniti mnogo više i imati koristi od železničke veze sa Kinom“, rekao je Barata, ističući da će svi terminali na Novom putu svile imati značajnu korist od sličnih usluga.
Italijansko društvo za uvoz i izvoz
Siiesiie je osnovana 2013. godine kako bi ojačala veze između Kine i Evrope. Nudi veze sa Budimpeštom iz Milana, Trsta i Kopra, a preko Budimpešte do drugih terminala u Mađarskoj, Češkoj i Poljskoj. Siiesiie nudi usluge železničkog prevoza tereta između Kine i Evrope sa tranzitnim vremenom od 20 do 25 dana. Kompanija radi sa raznim lukama i terminalima širom Evrope.