Površina će se krasiti 34 hektara, a biće opremljena novim kejovima na 650 metara. Terminal će takođe imati željezničku vezu sa stanicom Akvilinija, 10 kilometara od srca luke. Kako je za Tristeallnews izjavio Peter Kiss-Parciu, šef Odjeljenja za prekograničnu ekonomsku saradnju u Ministarstvu spoljnih poslova i trgovine, ovaj terminal će ponuditi Mađarskoj otvaranje na moru, koje zemlja trenutno nema direktno unutar svojih granica.
Pruga u središtu projekta
Željeznica će zapravo biti protagonista novog terminala. Između Trsta i Budimpešte već postoji šest do osam dnevnih vozova, što će se povećati kada terminal bude završen. U toku su i radovi na održavanju stanice Akvilinija. Stanica će uskoro biti opremljena sa četiri koloseka pogodna za vozove dužine 750 metara, koji će moći da nose kontejnere dužine 40 metara, kao i megatrailere.
Novi terminal nagoveštava novo poglavlje za odnose između dvije zemlje. Mađarska je za sada više voljela da se oslanja na luku Koper u Sloveniji. Kako je istakao Zeno D’Agostino, predsednik Lučke uprave za Istočno jadransko more, projekat je trebalo da bude sproveden u Kopru, ali je Trst uspio da dobije sredstva i posljedično je pobjedio na terminalu.
(izvor:https://www.railfreight.com/)