Vozači kamiona gube dosta vremena čekajući utovar u skladištima trgovaca. Ovo je rezultat najnovijih istraživanja sprovedenih u Nemačkoj. Analitičari i analitičari pokazuju zašto je to tako.Prema istraživanju koje je sprovela SCI Verkehr, nemačka konsultantska kuća fokusirana na održivi razvoj transportnog i logističkog sektora, 72% vozača čeka u maloprodajnim skladištima za utovar i istovar. Ovo je primjetno poboljšanje u odnosu na prethodnu godinu, kada se 86% kamiondžija žalilo na vrijeme čekanja na rampi. Pored toga, 14% ispitanika žalilo se na kašnjenja u industrijskim ili drugim skladištima pružalaca usluga.
Istraživanje pokazuje da su vremena čekanja na rampi ponekad duga, iako je vidljivo i poboljšanje u odnosu na prošlu godinu. Prosječno vrijeme čekanja kreće se od 15 minuta do 2 sata, pri čemu 68% ispitanika navodi da su morali čekati 1,5 do 2 sata. Oko 20% je reklo da je provelo 1-1,5 sati na rampi. A 13% je reklo da su se suočili sa relativno kratkim vremenom čekanja od 15 do 30 minuta. Nijedan logistički provajder ne daje manje od 15 minuta. Niko ne mora da čeka duže od dva sata, dok je svaki deseti čovek u 2022. godini pogođen, navodi se u upitniku nemačke kompanije.
Vozači kamiona gube dosta vremena čekajući utovar u skladištima trgovaca. Ovo je rezultat najnovijih istraživanja sprovedenih u Nemačkoj. Analitičari i analitičari pokazuju zašto je to tako.
Prema analitičarima SCI Verkehr-a, duže vreme čekanja je posledica nedostatka radne snage i organizacionih nedostataka. Gotovo svi ispitanici smatraju da je nedostatak utovarnog i istovarnog osoblja glavni razlog čekanja na rampi. Nepromenjeni problem, koji opaža 59% ispitanika (u odnosu na 2022% u 63. godini), je previše krut vremenski prozor i nedostatak fleksibilnosti pri utovaru i istovaru lokacija. Sledeći razlog kašnjenja su loše organizovani rasporedi smena na rampama, koje posmatra 33% ispitanika (2022% u 38. godini).
Milioni evra gubitaka
Imati vozače koji provode sate čekajući utovar i istovar nije samo svakodnevna stvar za kamiondžije, već i gubitak za prevoznike, koji se bore sa nedostatkom vozača i rastućim troškovima. Prošle godine, Istraživački centar Fedetransport analizirao je podatke iz Districóa, platforme koju je kreirala organizacija za prevoznike za upravljanje flotom i skladištenje dokumenata. Analizom satelitskih i tahografskih podataka obuhvaćeno je 82.792 radna dana u to vrijeme. Na osnovu toga, Italijani su utvrdili da je prosečno radno vreme vozača koji rade za kompanije koje je grupisao Fedetrasporti bilo 11 sati i 28 minuta dnevno, od čega su kamiondžije u proseku provodile 6 sati i 18 minuta za volanom i 35 minuta na pauzama. Međutim, preostala 4 sata i 35 minuta provedena su čekajući utovar i istovar. To je oko 40% ukupnog radnog vremena.
Udruženje je takođe izračunalo da je po trenutnoj prosečnoj godišnjoj bruto zaradi od 50.000 evra trošak čekanja kamiondžija na rampi 10 miliona evra godišnje, što pokazuje istraživanje.Prema istraživanju, ovom iznosu treba dodati i gubitak proizvodnje vozila. Federtrasporti procenjuje da će poslovna efikasnost kamiona generisati prosečan promet od 140.000 evra godišnje. Zahvaljujući skraćivanju stajanja na rampi moglo bi se postići povećanje prometa od 15%. To bi uglavnom proizašlo iz mogućnosti završetka drugog putovanja tokom dana ili mogućnosti završetka prvog putovanja.
Zahtjevi i vrijeme čekanja
Problem izgubljenog vremena i resursa dok čekate utovar i istovar izgleda da su vlasti primetile. Neke zemlje poput Španije i Portugala već imaju propise koji određuju maksimalno vrijeme čekanja na rampi. U slučaju prekoračenja toga, kupac je dužan da prevozniku isplati naknadu za sve sate kašnjenja.
Portugal je prva zemlja koja je uvela takve zahteve, gde od septembra 2021. godine vreme čekanja na rampi ne može biti duže od dva sata. Naknada za transportna preduzeća izračunava se na osnovu kašnjenja i zavisi od tereta na kamionu (detalje možete pronaći u našem članku na temu).
Međutim, od 3septembra .2022. godine Španija ima na snazi dekret prema kojem čekanje na utovar i istovar ne može biti duže od 60 minuta. Za svaki sat kašnjenja (i za svaki započeti dodatni sat), prijevoznik ima pravo na 40 eura ove godine (dvostruko više od dnevnog Iprema – pokazatelj javnog dohotka).
Bővebben itt: https://trans.info/hu/mennyit-var-egy-teherauto-a-fel-es-lerakodasra-nemetorszagban-latvanyos-a-javulas-366525