KLASTER LOGISTIKA – grupacija TRANSPORT I ŠPEDICIJA – tragom inicijative PLENUMA Konzorcijuma logistike BiH, UDRUŽENJA DRUMSKIH PREVOZNIKA REPUBLIKE SRPSKE, KLASTER CENTAR TUZLA, BIHAĆ, SREBRENIK, ZVORNIK, i dr, nakon niza sastanaka, operativno su dogovorili zaključke.
Narednih deset dana usmjeravamo aktivnosti na rokovima primjene i predstavljanje široj javnosti rezultate dogovorenog.
Osnovni cilj je da sve dosadašnje zaključke koje smo uputili, operativno sagledali pretvorimo u realizaciju plana., a sa ciljem definisanja operativnog plana aktivnosti na poboljšanju, unapređenju i otklanjanju problema u svakodnevnom radu transportnih (prevozničkih) i špediterskih komapnija u Bosni i Hercegovini.
Predstavnici UINO BiH su prihvatili zahtjev i u punom kapacitetu, profesionalnom, odgovornom i nadasve korektnom nivou pristupili sljedećim pitanjima :
GRUPACIJA ŠPEDICIJA :
-
Komunikacijski kanali i ažuriranje procedura.
-
Osvrnuli smo se na aktuleni trošak od 40,00 KM za sat rada carinskog službenika se odnosi na jedan sat rada i nebi se trebao odnositi na broj deklaracija u okviru toga radnog sata; Predložili smo da se razmotri izmjena “člana 3 stav e”
-
e) odobreni prostori u pojednostavljenim carinskim postucima (vlastiti prostor korisnika kućnog carinjenja ili neko drugo mjesto odobreno odobrenjem za korištenje postupka kućnog carinjenja, te vlastiti prostor ovlaštenog primatelja i ovlaštenog pošiljatelja)
-
Razmatrali smo modul selektiviteta koji proizilazi iz sistema ASYCUDA
-
Probelmi NCTS
-
Radno vrijeme carinskih ispostava
-
Modifikacije (sve vrste izmjena carinskih prijava osim novcanih izmjena ), premjestiti iz Regionalnih Centara u carinske ispostave , radi operativmosti , brzine i slicnog .
-
Transfer roba iz zemaljama, sa kojim imamo potpisane ugovore o slobodnoj trgovini, uspostaviti u cjelosti primjenu Ugovora
-
Prohodnost carinskih garancija na cijeloj teritoriji BiH .
-
Procedure podložne izmjenama u korsit smanjenja vremna i ubrazanja tokova ( sa bilo koje lokacije na bilo koju lokaciju)
-
AEO odobrenja
GRUPACIJA DRUMSKI TRANSPORT:
Primjena zaključaka – odmah:
-
vidljivost svakog vozila, carinske deklaracija, od momenta ulaska na carinsko područje Bosne i Hercegovine (od ulaza do završetka procedure)procedura obrade carinskih dokumenata biće obezbjeđeno sa informacijom na centralnom displeju terminala. Na ovaj način će se eliminisati bilo kakva opstrukcija učesnika u lancu.
-
selektivnost ( crveni ili zeleni put) sve pošiljke koje se selektuju na „zeleni put“, automatski će biti preusmjerene sa minimalnim zadržavanjem u skladu sa preporukom carinskog softverskog sistema i vrijeme zadržavanja će biti minimalno.
-
kod zbirnih pošiljaka ( više pošiljalaca za više primalaca) pokrećemo inicijativu promjene procedure za zbirne pošiljke. Do izmjene procedura – postupaka, izražena je spremnost da se uz angažman postojećih resursa vrijeme zadržavanja minimalizuje. Uz dozvolu pretovara na manja vozila i dr.
-
Otvorili smo pitanje da špediter može podnijeti dokumenta sa bilo koje lokacije na bilo koju lokaciju, te da se dopune procedure – upoznamo službenike, da špediter nije obavezan prisustvovati pregledu.
-
prilikom zbirnog transporta, evidentan je problem i kod špedicija. Pitanje koje zahtijeva dodatnu analizu na 15-dnevnom nivou;
-
vrijeme rada carinskog službenika (inspektor) od recepcije-kontrolora-pregledača i drugih, bez pritisaka biće vrednovan i mjerljiv, te analiziran na 15-dnevnom nivou;
-
primjedbe na rad carinskih službenika od bilo kakvog postupka koji izlazi izvan zakonskog okvira (korupcija, opstrukcija, nedozvoljeno postupanje i sl.), analiziraćemo na 15-dnevnom nivou. ( prijave i dokaze ćemo objedinjavati u skladu sa SG 103/14).
-
u cilju rasterećenja transportnog toka u režimu tranzita – provoza npr. za Crnu Goru, moguće je da se koristi GP Gradina ukoliko roba nije biljnog i životinjskog porijekla. No, i ovu aktivnost će se razmotriti u prijedlogu izmjena procedura.
-
hitno, urgentno organizovati sastanak sa predstavnicima „entiteskih“ Inspekcijskih tijela – organa, u cilju ujednačavanja radnog vremena, ujednačavanje procedura, (posebno u dijelu neusaglašenosti FBiH i RS oko procedura, terminoloških problema, nadležnosti, tržišnih, sanitarnih, fito-sanitarne kontrole i kontrole hrane). Neusaglašenost uzrokuje (30-50) % ukupnog zadržavanja.
-
ujednačiti procedure na svim GP/CI.
-
upozoravamo sve nedolične korisnike infrastrukturnih objekata i dostupnih servisa (tuševi itd) na GP da se ponašaju u skladu sa „civilizovanim normama“. Zajednički da spriječimo uništavanje imovine, posebno u dijelu sanitarnih čvorova. Red i organizacija rada na terminalu je definisana, ali postupci korisnika moraju se podići i na višim nivo. Crna lista nekulturnih vozača.
-
prihvaćena je inicijativa da BIP prelaz Gradiška, koji inače funkcioniše 24 sata, ali da i drugi subjekti i inspekcijske službe takođe 24 sata budu na raspolaganju, tema koju smo već pokrenuli kod „entiteskih“ organa.
-
u cijeni plaćanja terminalnih usluga CT, (Sl.Gl 11/2016) uračunati su i troškovi vaganja, drugim riječima niste u obavezi da dodatno plaćamo vagarske usluge. Ova odluka je za sve terminale i GP.
-
Cijena usluge terminala je takođe definisana i fiksna, nije dozvoljeno dopisivanje na CT ili dopunske naplate;
-
usaglasili smo da ćemo zajednički zatražiti termin sastanka sa Ministrom bezbjednosti Bosne i Hercegovine, s ciljem koordinacije policije i policijskih tijela.
-
vozila pod ATP režimom (hladnjače) u koordinaciji sa saobraćajnom policijom MUP-a Republike Srpske, podnosimo inicijativu o režimu prioriteta.
-
da bi se NCTS u punom kapacitetu i uz primjenu T1 sproveo u Bosni i Hercegovini, neophodno je da se ukinu takse. Bosni i Hercegovini neće biti dozvoljen pristup Konvenciji NCTS, dok se ne usklade sa principima konvencije, bez administrativnih taksi. Pokećemo inicijativu kod Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine za usaglašavanje sa drugim zemljama, a na taj način bi eliminisali dnevno opterećenje od 30% na Granični prelaz Gradiška.
-
Apelujemo da se u skladu sa izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj politici Bosne i Hercegovini, podnesu zahtjeve za pojednostavljene postupke ovlaštenih pošiljaoca ili ovlaštenog primaoca, do sada je 38 kompletiranih zahtijeva odbreno za ovlaštene primaoce i 3 ovlaštena pošiljaoca. Potrebno je informisati privredne subjekte i podstaći da se obrate UINO. Na ovaj način bi takođe rasteretili GP Gradiška.
PROBLEMI SA INSPEKCIJSKIM SLUŽBAMA U BOSNI I HERCEGOVINI:
-
HITNO USAGLASITI RAD pratećih službi FITO-SANITARNIH, VETERINARSKIH, i drugih kontrolnih organa jer nadležnost je u Upravama kojima smo se obratili za operativni sastanak. Mi, mi se ne možemo zadovoljiti prepiskom koja do sad nije urodila plodom. Izrazićemo u troškovima.
-
Problem zadržavanja i usporavanja na granicama sa R Hrvatske, neophodno je da putem zvaničnih diplomatskih kanala komunikacija zatražimo rješavanje problema. Svakako, “pojedinačna okupljanja i iskazivanje dobre namejre ali bez odobrenja Brisela to neće ići”, zato ćemo putem zvanične delegacije EU ali uz naše MIP Bosne i Hercegovine.