Tokom posete CFL multimodalnom u Luksemburgu, predstavnici puteva i željeznica su se fokusirali na potrebu Evrope za više multimodalnih teretnih terminala i kako da se bolje podstakne saradnja između dva vida transporta.
IRU je pozvan da poseti intermodalni terminal CFL multimodalne kompanije u Bettembourg-Dudelangeu, Luksemburg. Najsavremeniji terminal, koji ima ukupan godišnji kapacitet od 600.000 jedinica, idealno je lociran kao međunarodno čvorište na raskrsnici multimodalnih transportnih tokova koji dolaze iz Evrope i šire.
CFL može da primi i kontejnere i poluprikolice, iako je ovo drugo istaknutije. Kompanija ima obezbeđen parking namenjen kupcima kamiona koji stižu u logističko čvorište Eurohub South. Nudi bezbedna parking mesta za kamione sa poluprikolicama i direktan pristup sa intermodalnog terminala.
poseta multimodalnom CFL-u u Luksemburgu
Direktor IRU-a za zagovaranje EU Raluca Marian rekao je: „Vidjeti najsavremeniji terminal sa jasnim ciljem da na najbolji način opsluži svoje klijente, a to su operateri drumskog transporta, na djelu je iskustvo koje otvara oči.
„
U stvarnom životu, sve je u efikasnom transportu, saradnji i komplementarnosti između vidova. To je ono što političari treba da imaju na umu kada kreiraju politiku, umesto da stavljaju različite načine u opoziciju i postavljaju veštačke hijerarhije odvojene od svakodnevne stvarnosti. Tokom posete, IRU, Međunarodna unija za drumsko-železnički kombinovani transport (UIRR) i lideri CFL-a istražili su puteve za unapređenje saradnje između drumskog i železničkog transporta.
Dogovoreno je da tekuća revizija Transevropskog transporta (TEN-T) ima potencijal da poveća komplementarnost puteva i železnice stimulisanjem ulaganja u multimodalne teretne terminale širom EU.
Međutim, razočaravajuće, u raspravama u Savetu, države članice EU nisu bile voljne da se obavežu na razvoj multimodalnih teretnih terminala i uklonile su obavezujuće rokove za izgradnju terminala povezanih sa urbanim čvorovima. IRU i Evropska federacija transportnih radnika istakli su važnost postojanja multimodalnih terminala za teret u zajedničkom pismu u novembru.
Uz reviziju TEN-T, revizija Direktive o kombinovanom transportu i pravila o težinama i dimenzijama – koja se očekuje u drugom kvartalu 2023. godine, kao deo paketa za ekološki transport – mogla bi da pruži dodatne mogućnosti za poboljšanje sinergije puteva i željeznice.
www.iru.org