Vinci Autoroutes je ušao u završnu fazu svog projekta “Charge as you drive”, probnog dinamičkog bežičnog punjenja za električna vozila na 1,5 km dionici autoputa A10 u blizini Angervilliersa, u Essonneu, Francuska. Inicijativa uključuje ugradnju indukcijskih zavojnica ispod površine puta, omogućavajući električnim vozilima da se pune tokom vožnje. Projekat ima za cilj procijeniti izvodljivost smanjenja veličine baterije, povećanja autonomije vozila i smanjenja vremena punjenja.
Proba “Charge as you drive” je eksperiment induktivnog punjenja dizajniran da testira održivost bežičnog punjenja za teška teretna vozila (HGV), komunalna vozila, putničke automobile i autobuse. Sistem radi postavljanjem zavojnica odašiljača ispod površine puta, koje stvaraju elektromagnetno polje. Vozila opremljena zavojnicama prijemnika mogu pretvoriti ovu energiju u električnu energiju, napajajući svoje motore i puneći baterije.
Projekat se provodi na 1,5 km dionici autoputa A10 u Essonneu, u blizini Angervilliersa, Francuska. Od januara 2025. godine, Vinci Autoroutes instalira indukcijske zavojnice ispod desne trake, koje obično koriste teška teretna vozila. Očekuje se da će se proces instalacije nastaviti do aprila 2025. godine, nakon čega će se testiranja vozila odvijati u stvarnim saobraćajnim uslovima.
Projekat vodi Vinci Autoroutes, veliki francuski operater autoputeva, u saradnji sa konzorcijem partnera. To je dio šireg napora da se razviju održiva transportna rješenja i dekarboniziraju cestovni prijevoz i logistika.
Inicijativa ima za cilj smanjiti oslanjanje na velike EV baterije, koje zahtijevaju značajne količine litija, nikla i kobalta. Dopuštajući vozilima da se pune dok su u pokretu, tehnologija bi mogla smanjiti troškove baterije, produžiti domet vožnje i smanjiti vrijeme zastoja u punjenju. Transportni sektor trenutno čini trećinu emisija stakleničkih plinova, a Vinci Autoroutes vidi induktivno punjenje kao potencijalnu alternativu fiksnim stanicama za punjenje.
Sistem uključuje ugradnju zavojnica odašiljača ispod površine puta. Ove zavojnice generiraju elektromagnetno polje, koje se hvata od strane zavojnica prijemnika instaliranih u vozilima. Energija se zatim pretvara u električnu energiju, omogućavajući vozilu da radi dok se istovremeno puni.
Kada instalacija bude završena, četiri prototipa vozila (HGV, pomoćno vozilo, automobil i autobus) će biti testirana na A10. Ako bude uspješan, ovo ispitivanje bi moglo doprinijeti širem uvođenju dinamičkog induktivnog punjenja širom mreže autoputeva.
https://trans.info/en/france-inductive