Francuska je na tržište pustila gorivo iz strateških rezervi kako bi snabdjela benzinske stanice koje su ostale bez proizvoda.
Portparol francuske administracije Olivije Veran rekao je da postoje “tenzije”, ali da nema nestašice goriva u zalihama na nacionalnom nivou. On je od potrošača zatražio da panično ne kupuju gorivo.
“Očigledno je da pažljivo pratimo situaciju zajedno sa operaterima i tamo gdje je to potrebno iskoristili smo strateške rezerve da snabdijemo benzinske stanice“, naglasio je Veran.
Prema njegovim riječima, svaka deseta benzinska stanica u Francuskoj ima određene nestašice, ali je na sjeveru te zemlje ta brojka bliža svakoj trećoj.
U najteže pogođenom regionu Ot de Frans u blizini granice sa Belgijom, gdje su cijene goriva najviše, vlasti su zabranile prodaju benzina i dizela u kanisterima i drugim prenosnim kontejnerima.
Administracija za naftne derivate “UFIP” saopštila je da su problemi na stanicama nastali zbog logistike, a ne nedovoljnih zaliha.
Članovi sindikata “CGT” iz kompanije “Total Enerdžiz” stupili su u štrajk zbog čega je ometen rad dvije rafinerije i dva skladišta, dok se dvije rafinerije “Ekson mobil” bore sa sličnim problemima od 20. septembra.
Sindikat traži povećanje plate od deset odsto kako bi mogli da se izbore sa rastom inflacije, masovni investicioni plan i angažovanje honorarnih radnika.
Uprava je do sada odbijala da poveća primanja u skladu sa inflacijom za ovu godinu i samo želi pregovore za narednu godinu.
ANALIZA – Nedavni pad cijena nafte na razine koje nisu zabilježene od početka ove godine ne znači da su turbulencije na tržištu nafte završene
Njihovo intenziviranje u bliskoj budućnosti potiče, između ostalih čimbenika, rastuće nezadovoljstvo među članicama OPEC-a, stupanje na snagu embarga na rusku naftu od strane Europske unije te rasprave o uvođenju ograničenja na cijene ruske nafte. Ipak, pod pretpostavkom da Rusija ne uzvrati udarac značajnim smanjenjem opskrbe naftom na tržištu, smatramo da je vjerojatnost još jednog šoka cijena na tržištu nafte prilično niska.
Početkom rujna zemlje skupine G7 odobrile su uvođenje ograničenja cijena na kupnju ruske sirove nafte, dizela i benzina. Mehanizam ograničenja cijena usmjeren je na smanjenje prihoda Rusije, ali istovremeno ograničava utjecaj sankcija na globalne energetske cijene omogućavajući slabije razvijenim zemljama uvoz sirove nafte iz Rusije po ili ispod dogovorene razine cijena. Očekivalo se uvođenje mjere u isto vrijeme kada u EU stupi naftni embargo, odnosno 5. prosinca.
Smatramo da je korekcija cijene nafte tipa Brent za više od 30% od lipnja objašnjiva kombinacijom tvrdoglave ruske proizvodnje i sve veće zabrinutosti u vezi s globalnom naftnom potražnjom koja je od lipnja revidirana naniže za cca. 2 mil. b/d prema Međunarodnoj agenciji za energiju. Kratkoročni razvoj cijena nafte trebao bi biti vođen brojnim ključnim čimbenicima, uključujući reakciju OPEC-a na nedavni pad cijena (sljedeći OPEC+ sastanak na rasporedu je danas), utjecaj sankcija EU-a na rusku opskrbu naftom i reakcija Rusije na svaki napredak u provedbi mehanizma ograničenja cijena na izvoz ruske nafte. Očekujemo da će europski kupci prestati ugovarati trgovanje ruskom sirovom naftom u studenom, što bi moglo stvoriti trenutni manjak ponude između 1 i 2 mil. b/d i pogurati cijenu nafte bliže 100 američkih dolara po barelu do kraja godine. Uz pretpostavku da se odgodi uvođenje ograničenja cijena na rusku naftu i Rusija pronađe kupce za dodatnih milijun barela sirove nafte dnevno, očekujemo da će nafta tipa Brent postignuti prosječnu cijenu od 90 dolara po barelu tijekom sljedeća dva tromjesečja. Srednjoročno do dugoročno, očekujemo postepen pad cijene nafte prema razinama od 70 američkih dolara po barelu.
(izvor:https://www.seebiz.eu/) |