Poziv na probne vožnje novim 10-metarskim autobusom odveo nas je u pomalo neobično okruženje za gradski autobus – Dolomit Južnog Tirola. Uski i krivudavi putevi sa brojnim zmijskom i strmim padinama ipak su bili pravo okruženje za malog lava, jer je pored gradskih centara namenjen i upravo takvim uslovima vožnje.
Dobra okretnost autobusa, snažan elektromotor, koji lako preopterećuje strme uspone, kao i sistem OptiView kamere, pokazao se veoma dobrim u ponekad teškim uslovima osvetljenja. To je zato što sistem automatski prilagođava osvetljenost prikazane slike na ekranima spoljnim uslovima osvetljenja u svakom trenutku.
Suveren kroz prolaz
Vožnja od Klausena do prolaza Gardena (2.121 metar) posebno je krivudava i ovdje midibus pokazuje sve svoje prednosti, jer lako prevozi svaku serpenciju. Na sljedećih devet kilometara spuštanja u Corvare, autobus nadoknađuje puno energije tako da mu se baterija ponovo napuni u potpunosti – s maksimalnom vrijednošću punjenja većom od 167 kilovata. U jednom danu smo prešli 167 kilometara, savladavši nekoliko prolaza, najviši passo Valparola sa nadmorskom visinom od 2 168 metara, i na kraju dostigli prosečnu potrošnju od 76,3 kWh/100 kilometara.
Budući da je autobus bio opremljen mjernom opremom, može se dodati da je od toga 13 kilovata ispušteno na napajanje pomoćnih uređaja kao što su klima, kompresor, svjetla, vrata i slično, prosječna potrošnja za potrebe pogonskog elektromotora iznosila je 63,4 kWh/100 kilometara, što je usporedivo s tri putnička automobila. To je, uzimajući u obzir zahtjevnu topografiju i visoku vanjsku temperaturu koja je premašila 30 stupnjeva Celzijusa, vrlo dobar rezultat. Naravno, tome je doprinijela i visoka stopa oporavka – što je bilo čak 50,7%.
10.000 visinskih kilometara
Novinarska probna putovanja autobusom odvijala su se tri dana i tokom ta tri dana autobus je pretrčao ukupno više od 531 kilometar na putovanju od 10000 visinskih kilometar i potrošio u prosjeku 0,77 kWh po kilometru. Lion’s City E je postigao ove najviše vrednosti efikasnosti zahvaljujući naprednoj tehnologiji i izuzetnoj stopi oporavka od preko 50%.