Dekra Road Safety Report (Izveštaj o bezbednosti saobraćaja) U njemu: Zašto neki pomoćnici za kočnice u slučaju nužde kamiona ne rade uvijek optimalno.
23.06.2023Ralf Lanzinger
Digitalizacija drumskog saobraćaja dovodi do najveće revolucije mobilnosti od izuma automobila. Šta to znači za vozače kamiona može se, između ostalog, naći i u novom izveštaju o bezbednosti Dekre za 2023. godinu.
Ljudska greška
U osnovi, spisak uobičajenih uzroka saobraćajnih nesreća može se u velikoj meri kompresovati: Prema rečima policije, gotovo sve saobraćajne nesreće mogu se objasniti ljudskom greškom. Nedostaci u pogledu infrastrukture ili tehnologije su izuzetak. “Savremeni sistemi asistencije su osnova za sve veću automatizaciju drumskog saobraćaja i mogu sprečiti mnoge nesreće ili barem minimizirati posledice nesreća. Istovremeno, automatizovane funkcije vožnje takođe mogu da donesu nove problematične oblasti sa sobom,” rekao je Jann Fehlauer, generalni direktor Dekra Automobil, na predstavljanju izveštaja o bezbednosti u Berlinu.
Saobraćajne nezgode na kraju saobraćajne gužve
U slučaju kamiona, sistemi asistencije vozaču posebno igraju veliku ulogu kada je u pitanju bezbednost na putevima. Stručnjaci u Dekri zapitali su se zašto se razorne nesreće na kraju saobraćajnih gužvi dešavaju iznova i iznova, uprkos činjenici da je pomoćnik za kočnice u slučaju nužde obavezan. Kako bi saznala i istovremeno testirala da li efekat asistenata može biti nenamerno narušen ponašanjem vozača, Dekra je završila specijalne vozačke testove sa tri kamiona različitih proizvođača na osnovu svog Tehnološkog centra na Lausitzringu. U tu svrhu vozila su bila opremljena mjernom tehnologijom i robotikom. Kamioni su vozili brzinom od 50 km/h u pravoj liniji i u sredini prema zadnjem delu stacionarnog lažnog automobila.
Rušenje zbog intervencije vozača
Ispostavilo se da su testirani pomoćnici za kočnice u slučaju nužde u slučaju nužde u skladu sa zakonom. Međutim, postalo je jasno i da postojeći propisi ne iskorištavaju tehnički potencijal. Pored toga, neki od sistema su pokazali snažne interakcije relevantne za bezbednost u zavisnosti od ponašanja vozača. U jednom slučaju, sistem je prekinuo kočenje u slučaju nužde kada je vozač intervenisao uprkos opasnoj situaciji. Dekra-in zaključak i zahtev: Zakonski zahtevi moraju biti povećani na takav način da sistemi još pouzdanije funkcionišu u stvarnim saobraćajnim situacijama. Prema mišljenju organizacije za testiranje, izmene minimalnih zahteva usvojenih na nivou UN su korak u pravom smeru, ali sada bi trebalo brzo da se prenesu u zakonodavstvo.
Više saobraćajnih nezgoda
Kako je objasnio Fehlauer, broj smrtnih slučajeva u saobraćaju opao je za gotovo 2001,2020 odsto od 63. do 5. godine, sa 51.400 na 18.800. Međutim, taj broj stagnira od 2012. godine. Istorijski najniži nivo u 2020. godini može se objasniti prvenstveno koronom i rezultirajućim manjim obimom saobraćaja. Međutim, brojevi ponovo rastu – na 19.900 u 2021. i 22.600 u 2022. godini. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) procjenjuje da je broj smrtnih slučajeva u prometu trenutno oko 1,3 miliona. Što se tiče prevencije nesreća i s obzirom na “Viziju nula”, koju mnoge zemlje slijede do 2050. godine, ima još puno toga za učiniti, naglasio je Fehlauer. Osnovni preduslov za korišćenje sistema asistencije je da su oni jednostavni za razumevanje za sve korisnike. Operacija ne smije dovesti do novih rizika ili opasnosti.
https://www.eurotransport.de/