Baziran na teškim kamionima XF, XG i XG+, DAF se sada takođe repozicionira u distributivnom transportu. XD veruje u vrline svog starijeg brata, ali takođe zna kako da ubijedi sa svojim detaljima. Sa XF, XG i XG+ kamionima na dugim relacijama, DAF je prošle godine postigao veliki uspjeh u pravom smislu riječi – na kraju krajeva, kamioni koriste nove propise o dužini EU iznad svih konkurenata. U junu ove godine DAF je već proizveo 10.000 jedinica, a samo kratko vrijeme nakon službene premijere, serija se mogla nazvati Međunarodnim kamionom godine (ITOY), priznanjem.
Ali Eindhoven ne želi počivati na lovorima – naprotiv. Nova XD serija je namenjena da prenese hype u teški distributivni transport, sa istom tehničkom osnovom. XD koristi prednosti XF, XG i XG+. Međutim, DAF je uspostavio distributera nezavisno gde bi transportne vrline na daljinu bile nepovoljne u regionalnoj upotrebi.
Komfor na daljinu xD
Kabina ključnih reči: Osnovni okvir ovde dolazi od XF, XG i XG+, što u slučaju Sleeper High Cab rezultira zapreminom do deset kubnih metara, a ogleda se i u dizajnu i kvalitetu materijala. Instrument tabla je takođe u potpunosti digitalna u XD-u, što odgovara opcionom 10,1-inčnom ekranu osetljivom na dodir u centralnoj konzoli. Dakle, nema traga uobičajenoj sumornosti niskobudžetnog distributera, osećate se prijatno za volanom, takođe zato što se sedišta i volan mogu podesiti široko.
Za razliku od XF, XG i XG+, većina XD konfiguracija zahteva samo dva koraka, što olakšava početak. Pored toga, pozicija kabine je 17 centimetara niža nego u XF-u, a kontrolna tabla je spljoštena gde to značajno poboljšava direktnu vidljivost i na taj način olakšava vozača u prometnom gradskom saobraćaju. Za dodatnu naplatu, DAF nudi ivičnjak na suvozačevim vratima kao izbor, koji u karavanu sa preklopnim suvozačevim sjedištem osigurava da se pješaci i biciklisti mogu vidjeti izuzetno dobro. Ipak, Holanđani također voze asistenta za okretanje koji upozorava vizuelno i akustično – i pruža dodatnu podršku, uključujući full-LED farove, električnu parking kočnicu i sistem kamere koji zamjenjuje sva vanjska ogledala.
Električna verzija na početku
DAF ne želi u potpunosti zamijeniti dizel motor na početku XD-a, ali barem na premijeri već postoji električna verzija na baterije. I: Konvencionalni modeli bi trebalo da budu prvoklasni efikasni zahvaljujući aerodinamičkim karakteristikama izvedenim iz XF, XG i XG+ i pogonskom sklopu sa najnovijom varijantom Paccar MX-11 motora. Automatizovani Traxon menjači su dostupni kao standard, a over-the-air ažuriranja su takođe moguća sa DAF Connect upravljanjem flotom.
DAF obećava raznolikost u smislu pogona, ali i raznolikost u pogledu mogućih konfiguracija, a time i aplikacija. Osim toga, na cesti XD se pridružuje i profesionalna gradilišta XDC – gdje C označava izgradnju. Prema DAF-u, XDC (kao i nove Construction varijante XF) kao i XD se sada mogu naručiti. Iako će drumski modeli XD-a ove jeseni ući u serijsku proizvodnju, proizvodnja XDC i XFC neće početi do početka naredne godine.