Prema podacima DGUV-a, najčešći uzrok nesreće – gotovo 18.000 slučajeva – bio je gubitak kontrole nad objektom. Sljedeći su bili padovi kao rezultat tripanja ili klizanja (11,6 hiljada slučajeva) i gubitkakontrole nad prevoznim sredstvima (9,6 hiljada slučajeva). Statistika pokazuje da je 9.000 radnika učestvovalo u nesrećama kao rezultat “nespretnog hodanja ili klizanja”. Nesreća se dogodila 6.600 puta kao rezultat “neprimjerenih ili nekoordiniranih pokreta.”
Opasan nedostatak informacionog toka
To znači da broj nesreća tokom utovara i istovara ostaje na istom visokom nivou kao i prethodnih godina – s izuzetkom 2020. godine, početka pandemije koronavirusa – naglašava njemačko udruženje BG Verkehr.
Da bi se smanjio broj opasnih incidenata na rampama, tvrde stručnjaci za nesreće iz BG Verkehr, bilo bi neophodno unaprijediti saradnju i unaprijediti komunikaciju između subjekata uključenih u transport. Postoje redovne situacije u kojima vozač ili osoblje za utovar nemaju sve potrebne informacije, nemaju uvid u cijeli proces, te stoga ne prepoznaju rizike – objašnjava organizacija.
BG Verkehr daje m.in primjervozača kamiona kojeg je udario viljuškar jer nije znao da se nalazi u opasnom području.
U većini slučajeva, dve ili više kompanija su uključene u proces naplate, a njihovi zaposleni samo privremeno rade zajedno. Zbog toga postoji širok spektar potreba za koordinacijom,” objašnjava Martin Küppers, šef kompetencija i bezbednosti na radu u BG Verkehr.
Na primer, povećan rizik od nesreće nastaje kada zaposleni u jednoj kompaniji koriste uređaje druge kompanije koje ne znaju tokom punjenja.
Potrebna bolja koordinacija
S obzirom na gore navedeno, stručnjaci iz BG Verkehr preporučuju hitno poboljšanje koordinacije procesa utovara i istovara.
Ovo počinje planiranjem i koordinacijom transporta na menadžerskom nivou, u kojem pošiljalac, primalac i transportna kompanija moraju biti uključeni. Ovde treba regulisati pitanja kao što su izbor odgovarajućih vozila, prevozna sredstva, definisanje radnih procesa (utovarne instrukcije), pružanje informacija, mere bezbednosti i neophodne kvalifikacije zaposlenih,” objašnjava Küppers.
Njemačko zakonodavstvo
Operatori tačke opterećenja moraju da upućuju vozače u skladu sa tim i nadgledaju radne procese na tačkama utovara,” objašnjava Küppers.
Prema članu 11 Nemačke uredbe o zdravlju i bezbednosti na radu, svi zainteresovani poslodavci moraju sarađivati u proceni rizika i koordinirati i sprovoditi zaštitne mere na takav način da su efikasne. izvor:https://trans.info/