“Kupovina na onlajn platformama je veoma popularna u Austriji – i to ne samo od pandemije. Gospodin i gospođa Austrijanci su već bili oduševljeni e-kupcima pre pandemije. To je pogoršano zdravstvenom krizom i još uvek se nastavlja”, objašnjava Rajner Švarc, izvršni direktor DPD Austrije, misleći na rezultate istraživanja trenutne studije e-kupaca.
Rezultati detaljno 78 posto svih Austrijanaca kupovali su onlajn bar jednom u 2022. godini (2021: 80 posto) i tako su nešto iznad evropskog proseka (77 posto). 52 posto Austrijanaca redovno kupuje preko interneta. To je znatno iznad evropskog proseka od 48 procenata. Prvenstveno se kupuju moda (60 posto), cipele (54 posto) i knjige (46 posto), a to pretežno – 75 posto – na nemačkim onlajn platformama.
“Zbog tržišnih uslova, mnogi proizvodi i brendovi u Austriji nisu dostupni lokalno ili u nacionalnim veb prodavnicama”, kaže Švarc o ponašanju kupovine i dodaje: “Za 44 procenta kupaca ekološka prihvatljivost proizvoda je velika odluka o kupovini.”
Redovni e-kupci dobijaju u proseku 5,9 paketa mesečno. To je nešto manje nego 2021. godine – kada je bilo 6,2 parcele – ali je i dalje iznad evropske vrednosti 5,3.
Vreme i novac su odlučujući Kada ih pitaju o razlozima onlajn kupovine, postoje jasni odgovori: Prvo i najvažnije je ušteda vremena. To pominje 74 posto austrijskih e-kupaca (evropski prosek: 77 procenata). Drugo mesto ide u kupovinu bez stresa sa 2 posto i samim tim je gotovo u paru sa evropskim prosekom (65 posto). Na trećem mestu ex aequo su niskobudžetne kupovine i mogućnost povratka: 66 procenata u Austriji i 3 procenat u Evropi.
C2C kupci u porastu Ideja štednje je takođe razlog povećanja onlajn platformi za buvljak. Ovde proizvode prodaju i kupuju privatni prodavci. 52 posto onlajn kupaca kupuje, a 53 posto prodaje na ovim platformama. 69 posto njih je ubeđeno da su proizvodi na polovnim platformama jeftiniji nego sa novom kupovinom. Pored toga, ovakvo ponašanje naglašava potrebu održivosti: 33 posto e-kupaca navode da su spremni da plate veće cene proizvoda ako se dokaže da su proizvedeni na održiv način.
E-kupci razaznaju kupce Očekivanja onlajn kupaca su velika. Pored nesmetanog iskustva u kupovini, očekuje se i brza i pouzdana dostava. 81 posto opisuje isporuku njihove poslednje kupovine kao “laku”. Zadovoljstvo je poraslo za 2021 posto u odnosu na 4. godinu i 3 posto je iznad evropskog proseka. Odlučujući faktori uključuju informacije u realnom vremenu, dodatno obaveštenje u vremenskom prozoru i više opcija isporuke.
“Za naše kupce, ova ponuda usluga je stvar, naravno. Sa 2.400 parcela i stanica, DPD Austrija ima najveću privatnu mrežu punktova za isporuku i prihvat parcela. Pored toga, myDPD je idealno sredstvo za upravljanje parcelama za sve e-kupce, koje već koristi više od 400.000 ljudi”, zaključuje Rajner Švarc.DPD Austrija je nedavno predstavila svoju studiju e-kupaca sa rezultatom: 78 procenata svih Austrijanaca kupuje preko interneta.
Foto: DPD Austrija
https://www.verkehr.co.at/