Problem postupanja i usporavanja procedura nakon ulaska u Šengenski protokol, carinskih organa i službi Republike Hrvatske, moraju se aktivirati odgovorni službenici iz MINISTARTSVA SPOLJNIH POSLOVA, te Direkcije za Evropske integracije, Spoljnotrgovinske komore, DKP BiH, putem predstavnika BiH u Briselu sjedištu EC i drugih Agencija kao jedina relevantna tijela da intervenišu i da se uspostavi veći broj službenika kako bi se rasteretio sadašnji rad koji je nepodnošljiv.
Mjere koje su preduzete u posljednjih tri mjeseca, prouzrokovali su „zadržavanje“ koje direktno usporavaju lance snabdijevanja u i iz Bosne i Hercegovine. Potrebno je hitno da sa nivoa Bosne i Hercegovine se pokrene razgovor na relaciji Brisel-Zagreb-Sarajevo, u suprotnom predviđamo opšte poremećaje u lancima snabdijevanja.
Problemi sa kojima se privrednici u Bosni i Hercegovini trenutno suočeni su sljedeći:
- Stupanjem na snagu izmjenama Zakona o carinskoj politici, od 01.02.2023. godine ne mogu se više koristiti ranije izdata odobrenja za carinska skladišta, kao ni ranije izdata odobrenja za sljedeće pojednostavljene carinske postupke:
- odobrenja za pojednostavljeni postupak po fakturi (uz predočenje robe i provedbu tog postupka na graničnom prijelazu) za puštanje u slobodan promet pri uvozu i za postupak izvoza,
- odbrenja za lokalno izvozno i lokalno uvozno carinjenje i
- odobrenja za ovlaštenog pošiljaoca i ovlaštenog primaoca (kao pojednostavljenja u postupku provoza).
Ova izmjena je prouzrokovala dodatni pritisak i usporavanje procedure u izvoznom i uvoznom toku, čime se zadržavanjem u prosjeku povećalo na 14,5 sati. Vjerujem da ste informisani o kolapsu koji prouzrokovan sa ukidanjem ranije stečenih odobrenja za pojednostavljene postupke. Samo kratka analiza, troškovi su uvećani za minimalno 200 KM po voznoj jedinici, a gubitak prevoznika je uvećan za minimalno 10 sati dodatnog zadržavanja.
Urgentno je da inspekcijske službe, sanitarni, fito-sanitarni, veterinarski inspektori budu na raspolaganju 24 sata, te da u koordinaciji sa kolegama iz Hrvatske a putem Ministarstva inostranih poslova se otvori pitanje saradnje.
Vjerujemo da znate, mi smo osuđeni na tri granična prelaza. Potrebno je da uskladimo sa R Hrvatskom i prelaz Novi Grad, a uskoro prestaje sa radom i GP Maljevac, V.Kladuša. Od kojih u Gradišci imamo samo jednu saobraćajnu traku. Ovako zadržavanje, a u prosjeku vozač godišnje izgubi 206 sati na graničnim prelazima Bosne i Hercegovine, u konačnom rezultatu gubimo jednu platu za vozača. Zbog ovog i drugih razloga, prošle godine pojedini prevoznici su bili primorani da se registruju i u Hrvatskoj. Ako se uzmu izdaci po zaposlenom, možete pretpostaviti koliki je gubitak.
IMA LI SVJETLA NA KRAJU TUNELA?
DA LI ĆE PRIVREDA PLATITI DODATNE TROŠKOVE I CIJENU ČEKANJA?
KLASTER LOGISTIKA