IRU i članovi pridružili su se projektu H2Accelerate TRUCKS za unapređenje dekarbonizacije kamiona na duge relacije širom Evropske unije.
IRU, zajedno sa svojim članicama FIAP (Italija) i UNTRR (Rumunija), kao i Austrijskom privrednom komorom (preko AISO članice IRU), pridružili su se jednom od najvećih projekata EU za vozila sa nultom emisijom.
H2Accelerate TRUCKS, koji se sastoji od proizvođača vodonika, operatera infrastrukture i proizvođača vozila, testiraće 150 teških vozila na vodonik na glavnim koridorima sever-jug koji povezuju Skandinaviju sa Italijom.
Partneri H2Accelerate TRUCKS na početnom sastanku projekta u Briselu.
IRU je bio domaćin uvodnog sastanka H2Accelerate TRUCKS, što je ključni projekat koji finansira EU za raspoređivanje kamiona na vodonik koji predvodi partnerstvo H2Accelerate, u Briselu.
Direktorka za zastupanje IRU-a za EU Raluka Marijan rekla je: „Ponosni smo što smo deo projekta koji sprovodi konkretna istraživanja u drumskom saobraćaju.
„Biće to pravi test za vodonik: 150 kamiona na vodonik će voziti koridorima od Skandinavije do Italije“, dodala je ona.
Saradnici na projektu – Daimler Truck, Everfuel, Volvo i članovi IRU Iveco Group, Shell i TotalEnergies – rade zajedno kako bi omogućili upotrebu vodonika za dekarbonizaciju transporta robe na duge relacije širom Evrope.
Partnerstvo H2Accelerate je takođe obezbedilo finansijska sredstva za postavljanje osam teških stanica za dopunu vodonikom preko instrumenta EU za finansiranje „Connecting Europe Faciliti“.
Industriji je potrebna gusta mreža za punjenje i dopunjavanje goriva u EU da bi se dekarbonizirala, a da bi se nastavila podrška kupcima i trgovini u EU i šire.
Važnost zakonodavnih dosijea kao što su Uredba o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR) i standardi CO₂ za teška vozila biće ključna za olakšavanje uvođenja vozila sa nultom emisijom.
Saopštenje za štampu za H2Accelerate TRUCKS sadrži dodatne detalje o raspoređivanju 150 kamiona na vodonik i osam teških stanica za dopunu vodonikom.
https://www.iru.org/