René Große-Vehne, šef GV Trucknet saradnje sa oko 1.100 vlastitih kamiona, ne smatra profesionalnu obuku vozača obustavljenim modelom. Apeluje na svoje kolege preduzetnike da investiraju u sledeću generaciju. “Moramo da nateramo mnogo više preduzetnika da treniraju umesto da se samo oslanjaju na strane radnike,” naglašava on u intervjuu za trgovinski časopis Trans aktuell.
Usmena reč radi
Große-Vehne Spedition Stuttgart, tradicionalno lokacija sa najvećim brojem pripravnika u mreži, zaposlio je i jedanaest BKF polaznika u prethodnoj godini obuke. Ukupno Große-Vehne zapošljava gotovo 50 potencijalnih profesionalnih vozača u Stuttgartu. Zbog efekata korona virusa postalo je teže pronaći polaznike, ali propaganda od usta do usta kao adresa za mlade nastavlja da radi.
Große-Vehne preporučuje: sa 17 na kamionu!
Prema riječima poduzetnika, međutim, obuku BKF-a treba prilagoditi u jednom pogledu: Mladima bi trebalo dozvoliti da uđu u kamion ranije – u najboljem slučaju sa 17 godina. Evropska komisija je nedavno insistirala na tome, prema kojem bi barem praćena vožnja sa 17 godina bila moguća i za kamione.
Glavna klijentela na obuci da postane vozač kamiona dolazi iz Hauptschule i Realschule, kaže poduzetnik Große-Vehne. “Srednjoškolac ima u prosjeku petnaest i pol godina”, prenosi on. “To znači da može da bude sam za volanom samo pola godine tokom treninga,” kaže on. “To je mjesto gdje moramo ići, jer mladi ljudi žele i trebaju se voziti kamionom.”
https://www.eurotransport.de/