Uprava za indirektno oporezivanje (u daljem tekstu: UIO) kao samostalna upravna organizacija, uspostavljena je Zakonom o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH“ br. 44/03, 52/04, 4/08, 49/09, 32/13 i 91/17), kao jedini organ nadležan za sprovođenje zakonskih propisa o indirektnom oporezivanju i politike koju utvrdi Savjet ministara BiH na prijedlog Upravnog odbora, zadužena je za naplatu i raspodjelu indirektnih poreza u Bosni i Hercegovini. Nadležnost, organizacija, rukovođenje i druga pitanja značajna za rad UIO regulisana su Zakonom o Upravi za indirektno oporezivanje („Službeni glasnik BiH“ broj: 89/05) i drugim zakonima koji regulišu indirektne poreze u Bosni i Hercegovini. Poslove iz svoje nadležnosti UIO vrši u Središnjem uredu sa sjedištem u Banja Luci i regionalnim centrima koji se nalaze u Banja Luci, Sarajevu, Mostaru i Tuzli, putem svojih osnovnih i unutrašnjih organizacionih jedinica, utvrđenih Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji UIO („Službeni glasnik BiH“ br. 29/13, 11/16, 72/16, 47/17, 55/17, 41/19, 43/21 i 71/21).
U funkcionisanju UIO značajna je uloga Upravnog odbora UIO, kako u kreiranju politike indirektnih poreza, tako i u kontinuiranom praćenju efikasnosti i efektivnosti rada UIO. U toku 2022. godine Upravni odbor je u izvršavanju poslova iz svoje nadležnosti kontinuirano pratio stanje naplate indirektnih poreza, stanje analize finansijskih efekata primjene propisa o indirektnim porezima, opravdanost inicijativa za izmjenu ili dopunu propisa o indirektnim porezima i druge aktivnosti koje na direktan ili indirektan način utiču na nivo prihoda od indirektnih poreza.
Izvještaj o radu predstavlja sintezu rada osnovnih organizacionih jedinica UIO u 2022.godini iskazan po oblastima djelovanja UIO i to: naplata prihoda, raspodjela prihoda, povrat indirektnih poreza, prinudna naplata, kontrolne aktivnosti, poreski i carinski postupci, drugostepeno upravno rješavanje, informacione tehnologije, interna revizija, normativne aktivnosti, realizacija odobrenih budžetskih sredstava i ostale aktivnosti iz djelokruga rada UIO uključujući i probleme u funkcionisanju UIO. U skladu sa propisanim nadležnostima i u toku 2022. godine provedene su značajne aktivnosti na jačanju poreske discipline, s ciljem povećanja stepena dobrovoljnog poštivanja propisa od strane obveznika indirektnih poreza, dat je akcenat na dodatnom unapređenju, modernizaciji i poboljšaju poslovnih procesa, posebno putem efikasnog planiranja, izrade mape poslovnih procesa UIO, komunikacije i razmjene podataka unutar organizacionih jedinica UIO, komunikacije i saradnje sa poreskim obveznicima, te identifikovanja prioriteta za provođenje kontrola.
UIO je u obavezi da shodno odredbi člana 8. stav 6. Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH sačini godišnji izvještaj o finansijskom stanju i aktivnostima UIO i dostavi na revidiranje Upravnom odboru UIO.
CJELOKUPAN IZJEŠTAJ O RADU UINO BOSNE I HERCEGOVINE možete preuzeti na linku žIzvje_taj o radu UIO za 2022. godinu (1)