– Uvođenjem članka 14a Uredbe (EU) 2020/1055, pravo EU-a zahtijeva od država članica da provedu odredbe slične odjeljku 7c njemačkog Zakona o cestovnom prometu. Vjerovatno novi zahtjevi idu čak i dalje od trenutnog pristupa usvojenog u njemačkom zakonu – kaže Maurycy Kieruj.
Član 14a, ili odgovornost
Države članice utvrđuju pravila o kaznama protiv špeditera, špeditera, izvođača radova i podizvođača zbog nepoštivanja utvrđenih standarda, pri čemu su špediteri odgovorni na isti način kao i prijevoznici ako su znali ili su trebali znati, u svjetlu svih relevantnih okolnosti, da usluge prijevoza koje su ugovorili uključuju povredu odredaba ove Uredbe.
Važno je napomenuti da, iako su u Evropskoj uniji kazne za povrede utvrđene na nacionalnom nivou, svaka država članica je dužna da sprovede odgovarajuću strukturu usklađenosti.
“Iako se promjene uvedene Uredbom (EU) 2020/1055 primjenjuju od 21. februara 2022. godine, države članice mogu odmah izreći kazne, pružajući alate za brzo provođenje novih pravila ili barem pažljivo promatranje bilo kakvih zakonodavnih procesa na nacionalnom nivou,” napominje Maurycy Kieruj.
Paket mobilnosti utiče na špeditere i špeditere širom EU
U cilju poštovanja člana 14a, nacionalni zakonodavci su uveli novi sistem sankcija. Međutim, špediteri i špediteri sa sedištem u Evropi takođe treba da uspostave i dokumentuju odgovarajuće procedure usklađenosti, osiguravajući da drumski prevoznici koje koriste (bilo direktno ili kao kooperanti) imaju odgovarajuće dozvole, vozačima potrebnu potvrdu ako ne ispunjavaju relevantne zahteve za državljanstvo (državljani EU i u nekim slučajevima se tretiraju kao takvi) i poštuju se ograničenja kabotaže.
Da bi se pridržavali važećih propisa, špediteri treba da uključe u svoje standardne ugovore o prevozu ili špediciji koji uključuju odredbe drumskog prevoza koji obavezuju pružaoce usluga da postupaju u skladu sa važećim propisima, da obezbede odgovarajuću dokumentaciju na zahtev i da omoguće sprovođenje revizija po potrebi. Pored toga, treba da vode dokumentaciju koja pokazuje da su proverili dozvolu operatera drumskog prevoza sa kojima su sklopili ugovor ili svojim izvođačima nametnuli obavezu da vrše provere i dokumentaciju kod svojih kooperanata.
Advokat ističe da se dalje utvrđivanje da li špediter može biti odgovoran za poštovanje Paketa mobilnosti može sastojati u preispitivanju tarife kazni.
– Na osnovu toga moguće je navesti koju od ovih aktivnosti obavljaju špediteri. Ili u kojim slučajevima imaju saznanja o kršenju odredbi od strane prijevoznika kojima potcjenjuju obavljanje prijevoza – kaže Maurycy Kieruj.
Takvo nabrajanje sigurno neće biti iscrpno, ali vrijedi biti svjesno osnovnih prekršaja, koji uključuju:
- prijem u drumski saobraćaj kombinacijom vozila ili vozila čija je dozvoljena ukupna težina prekoračena za najmanje 25%,
- kabotaža robe koja nije u skladu sa uslovima utvrđenim za ovaj prevoz,
- međunarodni prevoz robe drumskim putem od strane vozača koji nema važeću vozačku dozvolu,
- naređivanja prevoza, čija implementacija dovodi do kršenja dozvoljenog vremena vožnje, pauza i odmora vozača.
Član 14a formulisan je na način koji daje relativno široko polje za tumačenje za one koji žele da izreknu kazne i prevoznicima i špediterima koji sarađuju sa njima. Kako verifikovati legitimitet? Vrijedno je tražiti pomoć od advokatske firme – po mogućnosti one koja je specijalizirana za transportno pravo.
izvor https://trans.info/pl/pakiet-mobilnosci-obowiazki-spedytorow-325155