Njemački parlament glasao je za smanjenje cijena električne energije za željeznice na 13 centi po kWh. Ovo je značajno smanjenje onoga što industrija sada plaća, kaže Conor Feighan iz Evropske asocijacije za željeznički teret (ERFA).
Mjeru podrške još treba da odobri Evropska komisija, ali ako bude implementirana, primjenjivat će se na do 90 posto povijesne ili prognozirane potražnje. “Ovo će željezničkim kompanijama dati sigurnost u pregovaranju o cijenama sa svojim kupcima. Sada mogu planirati budućnost”, rekao je zagovornik industrije tokom nedavno održanog webinara sa RailFreight.com.
Kao i mnogi sektori evropske ekonomije, željeznički sektor je izuzetno teško pogođen povećanjem troškova električne energije koji su proizašli iz ruske invazije na Ukrajinu. U nekim slučajevima cijena električne energije je porasla i do 1000 posto. ERFA je odigrala važnu ulogu u protekloj godini u povećanju potrebe za podrškom cijenama električne energije.
Nadamo se domino efektu
Korak njemačke vlade će, nadamo se, stvoriti domino efekat u EU, nastavio je Feighan. „Pristup zemalja članica varira od toga da rade vrlo malo, do pogoršanja situacije, podržavanjem cijena dizela. Postoje i zemlje koje su pružile određeni nivo podrške, kao što je Španija, koja je zadržala cene struje na nivou iz 2021.
Razlog za razliku u pristupu je novac, objašnjava on. “Praznu treba popuniti države članice, a ne svaka država članica jednako u stanju to učiniti. Neki su takođe više izloženi efektima rata, ili manje zavisni od snabdevanja energentima iz Rusije.
https://www.railfreight.com/