Nakon prvih deset meseci 2022. godine, kilometraža kamiona sa GVW od 7,5 tona i više na putarinama u Nemačkoj iznosila je približno 34,6 milijardi kilometara. To jeza 0,7% manje u odnosu na prethodnu godinu.
Što se tiče njemačkih kamiona, oni su u ovom periodu zabilježili pad od 2,1%, dok su strani kamioni poboljšali svoj rezultat u odnosu na prethodnu godinu za 1,2%, uglavnom zbog Poljaka. Samo dve od pet najboljih zemalja iz inostranstva povećale su svoju kilometražu u Nemačkoj tokom analiziranog perioda. Govorimo o Poljskoj (za 6,7 odsto) i Litvaniji (za 4,1 odsto). Češka, Rumunija i Holandija zabeležile su pad od 0,7%, 2,1% i 1,3%.
Udio poljskih kamiona je rekordno visok
Broj pređenih kilometara u Nemačkoj lokalnim kamionima smanjen je za 2, 1 odsto, dok su kamioni iz Poljske ponovo poboljšali svoj rezultat u prvih 10 meseci ove godine.Zahvaljujući tome naš udeo u takozvanoj nemačkoj statistici putarine (odnosno u kilometraži kamiona na putarinama) ostaje blizu rekorda posle18, 6 odsto. (Poređenja radi, u istom periodu 2019. procentualni udeo Poljske bio je 16,07%).
Kada je reč o udelu kamiona sa stranog vrha, Poljsku sa 3,27 odsto kilometraže od januara do oktobra prati Češka. Zatim Rumunija sa rezultatom od 3,18 posto, Litvanija – 3,16 posto. Holandija, 2,5%.
Što se tiče podataka samo iz oktobra, saobraćaj na nemačkim naplatnim putevima smanjen je za 5,3 odsto, a nemački kamioni beleže pad od 6,9 odsto. Poljski prevoznici su ovog meseca takođe napravili manju kilometražu u Nemačkoj (za 2,4%). U oktobru su poljski kamioni prešli oko 644,3 miliona kilometara, što je više od polovine kilometraže koju je Češka ostvarila za 10 meseci ove godine (1,135 milijardi km).
Stoga ne treba da čudi što udeo poljskih kamiona u kilometraži koje obavljaju prevoznici iz inostranstva (iz zemalja EU) već dostiže 46 odsto.
https://trans.info/pl/polskie-ciezarowki-wykrecily-swietny-wynik-315777