Ministarstvo infrastrukture i vodoprivrede (I&W) pregledalo je aktuelne propise za ekološke zone i istražilo da li se i gde preklapaju sanajavljenim zonama nulte emisije. Kada je reč o zonama nulte emisije, razjašnjenje je i dalje moguće. Pored toga, svakako treba pogledati i primenu rashladnih motora. Ekološke zone i zone sa nultom emisijom delimično će biti spojene, piše državni sekretar Hajjnen Predstavničkom domu.
Propisi za ekološke zone usklađeni su 2020. godine i dogovoreno je da se to prati i evaluira 2022. godine. To je sada urađeno. Izveštaj Royal Haskoninga pokazuje da se same opštine bave regulisanjem ekoloških zona. Usklađivanje je dovelo do veće jasnoće pravila i znakova. Kao rezultat toga, regulatorno opterećenje za učesnike u saobraćaju se smanjilo. Postoje i oblasti za poboljšanje. Na primer, sistem izuzeća na opštinskom nivou može biti nedvosmisleniji kako u pogledu sadržaja tako i u proceduri. Ne postoji sveobuhvatni okvir za procenu na osnovu kojeg se izuzeci odobravaju ili odbijaju. Procedure se razlikuju i po opštini. Radimo na tome uspostavljanjem centralnog šaltera na kojem preduzetnici mogu podnijeti zahtjev za izuzeće za nekoliko općina na jednom mjestu.
Takođe se čini da nemogućnost održavanja stranih vozila nedostaje ravnopravan teren za igru. To jeste i ostaje teška tačka, piše državni sekretar. Holandija je godinama aktivna u konsultacijama sa susednim zemljama i EU kako bi se to poboljšalo.
Preklapanje
Ministarstvo takođe vidi da se najavljene zone nulte emisije mogu preklapati sa ekološkim zonama. Stoga se približava vizija urbanog zoniranja mobilnosti, koja će biti sastavljena u konsultaciji sa opštinama i zainteresovanim stranama i o kojoj će Komora biti obaveštena na proleće 2023. godine. Dolazak zona sa nultom emisijom od 2025. godine stvoriće sukob sa postojećim ekološkim zonama u nekim gradovima. Vlada je obaviještena od strane općina da se javlja problem za kombije. Oni su trenutno pokriveni postojećom zonom zaštite životne sredine u četiri grada, a od 2025. godine i u zoni nulte emisije za gradsku logistiku. Konsultacije pokazuju da je neophodno ukinuti ekološku zonu za kombije. U proleće 2023. godine mora biti jasno kako se može postići kombinacija ekoloških i zona sa nultom emisijom štetnih gasova.
Rashladni motori
U saradnji sa Top Sector Logistics, Ministarstvo je naručilo istraživanje u kojoj meri hladnjača može biti potpuno bez emisija u zonama sa nultom emisijom štetnih gasova. Važno je da ne samo da će kamion biti bez emisija, već i hladnjača koja visi iza njega. Državni sekretar kaže da sarađuje sa transportnim sektorom na akcionom planu održivosti. Sprovedena je studija o sprovođenju električnog hlađenja u zonama nulte emisije. U svakom slučaju, potreban je veći uvid u kvantifikaciju i sastav polovnih rashladnih motora (i vozila) u unutrašnjim gradovima i posledice po kvalitet vazduha na ulicama. Izvršenje još nije moguće. Za to nedostaju podaci o rashladnom motoru. Istraživači savetuju opštinama da podstaknu kompanije da se odluče za čiste rashladne motore. Ovo se može uraditi u obliku izuzeća od RVV-a u kojem se demonstrira (i eventualno testira) da vozilo ima električno hlađenje. Dugoročno, može se odabrati da počne sa nacionalnom registracijom, u prvom slučaju, potpuno električnih rashladnih sistema i da ih poveže sa registarskim tablicama vozila. To olakšava općini da testira privilegiju – i da se lakše prijavi za prijevoznika.
https://www.ttm.nl/