Njemački automobilski klub ADAC sproveo je ovog leta studiju u nerazvijenim oblastima za odmor vozača. Ispostavilo se da se situacija na njemačkim autoputevima nije popravila od poslednjeg “velikog testa” 2018. godine. ADAC redovno dobija pritužbe vozača na stanje nerazvijenog prostora za odmor vozača u Njemačkoj. Zbog toga je 4 godine nakon poslednjeg testa odlučio da ovog ljeta sprovede još jednu studiju ovog tipa. Od 1500 njemačkih MOP-ova izabrala je 50 smještenih na glavnim autoputevima u Njemačkoj (npr. kod A1, A2 i A44, A3 i A61, A4, A5 i A81, A6, A7 i A20, A8 i A93, A9 i A14).
ADAC testeri su dva puta provjeravali sve ostale oblasti izabrane za inspekciju u intervalima od minimum jednog dana. Ocjenjeni su po kriterijumu: “sanitarni objekti”, “objekti na otvorenom”, “saobraćaj i parking” i “lična bezbjednost”. Neki od rezultata su zastrašujući”, komentariše automobilski klub.
Zaključci koje je doneseo ADAC ne podstiču upotrebu takvih objekata. Više od 20 odsto njih je položilo ispit sa “slabom” ili “veoma slabom” ocjenom, a najčešće je propala bezbjednost, čistoća i pristupačnost osobama sa invaliditetom.
Pakao i raj za parkiranje
Najgora mjesta za odmor bila su u Heseu – sva su ocjenjena kao “slaba” ili “veoma slaba”. Ostale oblasti na liniji A3 (frankfurt am Main-Würzburg, između Frankfurter Kreuza i Frankfurt-Süd) i A5 (Frankfurt am Main – Darmstadt, između Langena i Weiterstadta) proљle su najgore od svih prouиenih objekata. Zauzvrat, manje od polovine provjerenih lokacija dobilo je ocjenu “dobro” ili “veoma dobro”.
Parking na A1 u Donjoj Saksoniji (A1 Bremen-Münster između Wildeshausen-West i raskrsnice Ahlhorner Heid) ocenjen je kao najbolji od svih. Cijela oblast je bila čista i dobro sređena, pravilno osvjetljena i efikasno zaštićena od buke. Napolju je takođe bio centralni poziv za hitne slučajeve i veza sa vodom.
Rezultati “velikog testa” u velikoj mjeri odgovaraju onome što su vozači automobila rekli u onlajn anketi koju je ranije sproveo automobilski klub. Prema riječima ispitanika, prostori za odmor često su djelovali zapušteno, a naročito toaleti su ostavili mnogo toga za poželjeti – bili su prljavi ili slabo opremljeni. Prema rijčima ispitanika, ima još dosta posla kada je riječ o bezbjednosti i pristupačnosti osobama sa invaliditetom.
Sanitarni objekti u žalosnom stanju
Kao i tokom studije iz 2018. godine, takođe tokom poslednjeg testa, najvažniji kriterijum bio je stanje sanitarnih objekata – njihove čistoće i opreme. Na 72 procenta uvezenih lokacija ove godine uopšte nije bilo raspršivača sapuna ili je bar jedna oštećena. 26% toaleta nije imalo toalet papir. Na više od polovine provjerenih mjesta nije bilo sušilice za ruke ili je bar jedan polomljen. Pored toga, prilično često su toaleti bili zapušeni, a vrata kabina nisu mogla da se zatvore – nabraja ADAC.
I tu se ne zaustavlja. Koristeći takozvane kontakt testove, ADAC testeri su takođe utvrdili prisustvo mikroba. Samo 18 odsto svih uzetih uzoraka ocenjeno je kao bezopasno, što ukazuje da je više od 80 odsto toaleta nedovoljno očišćeno.
Glavne bezbjednosne praznine
Tokom testa ispostavilo se da je više od polovine ostalih prostora nedovoljno osvetljeno ili da uopšte nije imalo osvjetljenje. Svaka peta lokacija nije imala telefon za hitne slučajeve. Pet proverenih parkirališta imalo je informacije o praćenju, ali su samo tri lokacije zapravo bile opremljene kamerama. 16 od 50 provjerenih lokacija, ili oko trećine, dobilo je ocjenu “siromašnih” ili “veoma loših” kada je riječ o bezbjednosnim pitanjima.
(izvor:https://trans.info/)