Robert Habeck, njemački ministar ekonomije, zatražio je da zaustavi uspon COSCO-a u luci Hamburg. Kineska kompanija će, u stvari, finalizirati nabavku dionica Kontejner terminala Tollerort (CTT). Habeck se boji da bi ta tranzicija pomogla Kini da stekne kontrolu nad rutama kao i ključnim odredišnim tačkama, što vlada želi izbjeći.
Nedavno je COSCO odložio rok za finalizirati operacije od septembra do decembra 2022. godine, podstičeći zapanjivanje njemačke vlade. Ovom sporu dodaje se činjenica da je grad-država Hamburg glavni dionik HHLA-e, koja upravlja gradskim lukama. Hamburg, u stvari, ima svoj parlament i senat. To znači da grad može donositi važne odluke bez nužnog konsultacija sa Federalnom vladom.
COSCO i CTT
S druge strane, Axel Mattern, predsjednik Uprave Luke Hamburg Marketing, tvrdio je da se luka Hamburg bavi biznisom, a ne politikom i da dolazak COSCO-a treba smatrati prilikom. Njemačka nije prva zemlja koja je nedavno osporavala pristup Kine kada je u pitanju Novi put svile. Prije nekoliko dana je izvjeљteno da buduжi talijanski premijer Giorgia Meloni razmatra ideju da Italija napusti Inicijativu za pojas i put.
Odnos COSCO-a i luke Hamburg je bio presudan zaokret u septembru 2021. godine, kada je kineska kompanija započela pregovore sa vezom u Hamburgu za nabavu 35 posto dionica CTT-a. Ova akvizicija planira transformirati terminal u preferirano čvorište za COSCO usluge, gdje će biti koncentrirani tok tereta.