Na osnovu podataka ACEA, u junu 2022. godine registracija komercijalnih vozila u EU pala je za 22,5 odsto u odnosu na jun 2021. godine, računajući 144.210 jedinica.
Registracija komercijalnih vozila u EU pala je za 22,5 odsto u odnosu na jun 2021. Ova jesen je uglavnom posledica pada prodaje novih kombija (ovaj segment čini 80 odsto ukupnih registracija komercijalnih vozila), što nadoknađuje rast registracija kamiona.
Ukupno novih komercijalnih vozila
U junu 2022. Registracija komercijalnih vozila u EU pala je za 22,5 odsto u odnosu na jun 2021. godine, računajući 144.210 jedinica. Ova jesen je uglavnom posljedica pada prodaje novih kombija (ovaj segment čini 80 odsto ukupnih registracija komercijalnih vozila), što nadoknađuje rast registracija kamiona. Četiri najveća tržišta u EU pretrpjela su dvocifrene gubitke: Španija (-26,9 odsto), Nemačka (-26,1 odsto), Italija (-21,3 odsto) i Francuska (-20,9 odsto).
U prvoj polovini 2022. Registracije komercijalnih vozila Evropske unije povukle su se (-20,3 odsto), jer je većina tržišta EU zabiljeležila pad, uključujući četiri glavna: Španiju (-30,4 odsto), Francusku (-22,1 odsto), Njemačku (-18,8 odsto) i Italiju (-10,3 odsto).
Nova laka komercijalna vozila (LCV) do 3,5t
Registracije lakih komercijalnih vozila u EU zabiljeležile su još jedno smanjenje u junu (-26,8 odsto), sa 115.080 prodatih jedinica. Ključna tržišta u regionu doprinijela su slabom ukupnom rezultatu padom. Španija je bila svedok najvećeg procentualnog gubitka (-32,4 odsto), a slijede njemačka (-31,6 odsto), Italija (-25,3 odsto) i Francuska (-21,9 odsto).
Od januara do juna tržište EU za nova laka komercijalna vozila smanjilo se za 23,9 odsto, ukupno 653.731 jedinica. Negativan kumulativni rezultat ogleda se na sva četiri ključna tržišta širom EU: Španiji (-35,4 odsto), Francuskoj (-24,4 odsto), Njemačkoj (-22,1 odsto) i Italiji (-11,6 odsto).
Nova teška komercijalna vozila (HCV) od 16t i više
U junu su registracije novih teških kamiona porasle za 4,6 odsto širom Evropske unije, dostigavši 22.482 jedinice. Četiri glavna tržišta u zapadnoj Evropi zabeležila su mješovite performanse. Španija je zabiljeležila najveći procentualni dobitak (+30,8 odsto), a slijedi je Italija (+10,2 odsto). Nasuprot tome, Francuska je zabiljeležila smanjenje za 8,2 odsto. Njemačka je sa druge strane ostala stabilna (+0,1 odsto). Poljska – koja je najveće tržište za teške kamione u centralnoj Evropi – doprinijela je pozitivnom učinku regiona zaostavši dvocifreno povećanje (+10,4 odsto).
Šest mjeseci do 2022. godine, nova prodaja teških kamiona u EU zabeležila je skroman rast (+0,4 odsto), ukupno 128.501 jedinica, što je koristilo pozitivnim performansama u poslednja dva meseca. Uprkos tome, četiri glavna tržišta u regionu pokazala su razne rezultate. Španija i Francuska ostvarile su dobitke (+5,9 odsto odnosno +2,6 odsto), dok je Njemačka zabiljeležila negativan rast (-3,3 odsto). Italija je ostala nepromenjena u poređenju sa junom 2021.
Nova srednja i teška komercijalna vozila (MHCV) preko 3,5t
Prošlog meseca, segment kamiona porastao je za 2,2 odsto na 26.736 jedinica registrovanih u EU. Među četiri glavna tržišta Španija je zabiljeležila najveći procentualni dobitak (+25,6 odsto). Italija je bila svjedok skromnijeg povećanja (+5,0 odsto). Francuska i Njemačka su sa druge strane zabiljeležile gubitke (-10,9 odsto odnosno -4,2 odsto).
Tokom prve polovine 2022. godine, registracije srednjih i teških komercijalnih vozila u EU ugovorene su za 2,5 odsto. Sa izuzetkom Španije (+5,1 odsto), sva glavna tržišta zabiljeležila su pad: Njemačka (-7,6 odsto), Francuska (-1,5 odsto) i Italija (-1,1 odsto).
Novi srednji i teški autobusi & treneri (MHBC) preko 3,5t
U junu su registracije novih autobusa i trenera u EU opale za 8,7 odsto. Uprkos ovoj jeseni, neka tržišta u regionu bila su svedoci trocifrenih dobitaka, a Portugalija je zabeležila najveći porast (+953,1 odsto).
Do sada su se u 2022. godini nove autobuske registracije širom EU povećale za 2,8 odsto, zahvaljujući snažnom podsticaju obezbjeđenom u martu i maju. Među četiri ključna tržišta u regionu, Španija je zabeležila najjači rezultat (+46,2 odsto). Francuska je ostala stabilna (+0,2 odsto), dok su se Njemačka i Italija povukle (-20,5 odsto, odnosno -10,5 odsto). (www.acea.auto/)