U otvorenom pismu upućenom Adini Vlean, komesarka za transport, ACEA, CLECAT, ESPORG i UETR pohvalili su izdvajanje 1,5 milijardi eura za bezbjedno parkiranje kamiona u EU.
Potpisnici pisma vjeruju da bi sredstva mogla da rezultiraju stvaranjem oko 60-70.000 bezbjednih i bezbjednih parking mesta za kamione u narednih 5-7 godina. Ovo predstavlja desetostruko povećanje u odnosu na trenutne nivoe.
Međutim, pomenute organizacije takođe upozoravaju u pismu da su rezultati nedavnih poziva za podnošenje zahtjeva pokazali brojne neefikasnosti i nedostatke. Rečeno je da će, ako se ta pitanja hitno ne riješe, to potkopati potpuno i efikasno korišćenje raspoloživih sredstava EU. To bi zauzvrat ugrozilo očekivano poboljšanje uslova rada i odmora vozača.
Pismo se posebno odnosi na četiri oblasti koje treba “hitno riješiti” u partnerstvu između službi Evropske komisije i industrije. Oni su sledeći:
- Prvo, treba hitno organizovati posvećenu zajedničku veliku promotivnu kampanju kako bi se došlo do svih zainteresovanih strana širom Evrope i drastično povećao broj dobrih aplikacija za sufinansu EU.
- Drugo, kvalitet prijava mora biti radikalno unapređen, putem ciljanih obuka i savetodavnih usluga, kako bi se zainteresovanim podnosiocima zahtjeva, pružila sama industrija.
- Pored toga, hitno bi trebalo uvesti ciljane izmjene kriterijuma selekcije, kao što je uključivanje sveobuhvatne mreže u kriterijume podobnosti.
- Promovisanje sinergije između TEN-T i TEN-E omogućavanjem dodatnih mogućnosti sufinansiranje stanica za punjenje velikog kapaciteta i uopšte za raspoređivanje infrastrukture alternativnih goriva za HGV na SSTPAs.
Organizacije se nadaju da bi ove promene mogle da budu izvršene na vreme za zaokruživanje finansijskih sredstava ovog septembra, ako ne i naredne runde finansiranja godinu dana kasnije.
Navodi se da bi se ovim izmenama “radikalno povećao broj i poboljšao kvalitet aplikacija, tako da se celokupan iznos sredstava EU koji je na raspolaganju za SSTPA dodeljuju projektima kako u okviru opštih tako i kohezionim kovertama”.
Potpisnici pisma smatraju da bi u roku od 1-2 godine takve mjere mogle da “otključaju pun potencijal sektora u korist ekonomije i društva EU, dok će istovremeno standard EU SSTPAs biti priznat kao vodeći globalni standard parkiranja kamiona, koji bi mogao da se prati i sprovodi u zemljama i regionima daleko izvan EU”.
Stranke su takođe saopštile da će ceniti priliku da imaju sastanak sa Komisijom u vezi sa predlozima. (izvor: https://trans.info/)