Od 1. januara 2025. drumski prevoznici iz trećih zemalja koji posluju u okviru Evropske unije (EU) naići će na nekoliko novih propisa i ograničenja u cilju povećanja bezbednosti, obezbeđivanja fer konkurencije i zaštite životne sredine. Ključne promene uključuju:
1. Zahtjevi poljskog SENT sistema: Poljska proširuje svoj sistem SENT, koji prati transport osetljive robe, prevoznici iz drugih država članica EU, Švajcarske ili zemalja EFTA koji obavljaju drumski prevoz u ili iz treće zemlje, na osnovu dozvola koje zahtevaju međunarodni ugovori koji obavezuju Poljsku i tu zemlju, biće obavezni da se registruju u sistemu SENT. pre prelaska poljske granice. Nepoštovanje može dovesti do značajnih kazni i kašnjenja u transportu. PVC POLSKA
2. Poboljšani bezbjednosni standardi u Nemačkoj: Nemačka je uvela strože bezbednosne standarde za obezbeđenje vozila na transportnim prikolicama. Ovi propisi, koji su stupili na snagu u septembru 2024, zahtevaju jače trake, blokove točkova i sertifikaciju za kamione. Prevoznici koji posluju preko Nemačke moraju da se pridržavaju ovih standarda kako bi izbegli novčane kazne i smetnje u radu. FINANCIAL TIMES
3. Pravila kabotaže: Postoje posebna ograničenja u pogledu broja kabotažnih operacija (domaći prevoz unutar države članice od strane nerezidentnog prevoznika) dozvoljenih u određenom vremenskom okviru kako bi se sprečilo narušavanje tržišta. EVROPARLAMENT Upućivanje vozača: Vozači iz trećih zemalja koji posluju unutar EU mogu biti podvrgnuti pravilima o upućivanju, osiguravajući da primaju naknadu jednaku lokalnim vozačima kako bi održali fer konkurenciju. EVROPARLAMENT
4. Propisi o životnoj sredini: EU nastavlja da sprovodi stroge ekološke standarde. Prevoznici iz trećih zemalja moraju da obezbede da njihova vozila ispunjavaju potrebne standarde o emisiji izduvnih gasova za rad u EU. Vozila koja ne ispunjavaju uslove mogu se suočiti sa ograničenjima ili zabranama u određenim zonama sa niskim emisijama širom država članica.
5. Ograničenje unosa goriva u Letoniji: Letonija uvodi ograničenje za komercijalna vozila koja dolaze iz zemalja van Evropske unije. Od 1. januara 2025. godine, tim vozilima će biti zabranjen ulazak na teritoriju Letonije ako imaju više od 200 litara pogonskog goriva u rezervoarima.
6. Stroži emisijski standardi: Od 1. januara 2025. godine, druga faza Euro 6e standarda emisije biće obavezna za novosertifikovane modele automobila, dok će se primenjivati na novoregistrovana vozila od januara 2026. godine. Ovi standardi imaju za cilj smanjenje zagađenja i unapređenje kvaliteta vazduha.
5. Povećanje troškova goriva zbog poreza na CO2: Od 1. januara 2025. godine, u Njemačkoj će doći do povećanja poreza na emisiju CO2 sa 45 na 55 evra po toni, što će rezultirati višim cijenama goriva. Očekuje se da će ovo povećanje uticati na troškove poslovanja prevoznika.
7. Prema dostupnim informacijama, od 1. siječnja 2025. godine u Latviji se ne uvode ograničenja u vezi s količinom goriva u rezervoaru vozila. Međutim, od tog datuma planira se uvođenje novih metoda tehničkog pregleda za dizelska vozila s Euro 5 i Euro 6 motorima, s posebnim naglaskom na provjeru postojanja i ispravnosti filtra čestica (DPF). Ova mjera ima za cilj smanjenje emisije štetnih čestica i poboljšanje kvalitete zraka. LSM