DSRC antene, dizajnirane za daljinsko upravljanje tahografima, koriste se u drugoj zemlji. Ovaj put je to Španija, tačnije Katalonija, severoistočni deo zemlje, gde su prve kopije antena upravo predate jedinicama drumske policije.
Katalonci će koristiti ovu tehnologiju na dva načina. DSRC antene će se pojaviti u policijskim automobilima, koji se koriste za obavljanje mobilnih provera, a takođe će biti instalirani na pet fiksnih tačaka, sa instalacijama zakazanim za prelaz iz 2024. i 2025. godine.
Ovih pet fiksnih tačaka treba da se nalazi na putevima AP-7 i C-33, uključujući i čuveni pogranični grad La Jonkuera. U praksi, to znači da će svaki kamion koji ide prema Barseloni iz Francuske proći preliminarnu provjeru tahografa, bez zaustavljanja, omogućavajući otkrivanje vožnje bez kartice, korišćenjem ilegalnog softvera ili jednostavno prekoračenjem standarda radnog i odmora koji se čuvaju u memoriji.
Dozvolite mi da vas podsetim da DSRC antene rade samo sa pametnim tahografima. U ovom trenutku to znači tahografe iz kamiona registrovanih prvi put od 15. juna 2019. godine. Krajem ove godine, međutim, doći će do promene u zahtevima, prema kojima će svaki kamion koji vozi u međunarodnom prevozu, bez obzira na datum prve registracije, morati da ima pametan tahograf. I to takođe objašnjava zašto se sve više i više kontrolnih službi naoružava ovom bežičnom tehnologijom. Više o ovoj temi: Obavezna zamena taho: kompanije će platiti hiljade za to, a ITD antene već čekaju
Na slici ispod možete videti DSRC antenu koja pripada poljskom ITD-u. Plavi Volvo FH Euro 5 vozio je bez povezivanja sa ovom antenom, ali nakon 31. decembra ove godine – ako ovo vozilo ostane u međunarodnom transportu EU i dobije novi tahograf – biće drugačije.