Kako prenosi holandski portal “TrailerTotaal.nl“, na predsajamskom sastanku dosta se govorilo o previranjima u proizvodnji poluprikolica. Jedan od glavnih problema su troškovi materijala i komponenti, koji su u jednom trenutku bili i do 55 odsto veći nego početkom 2022. godine. I iako je u poslednje vreme zabeležen neki trend opadanja, proizvodnja je i dalje oko 40 odsto skuplja nego što je bila pre dve godine. Moguće je da će takav nivo dugo ostati norma.
Drugi problem jeste očigledan pad prodaje. U 2022. godini kompanija je isporučila 60,8 hiljada novih prikolica, 2023. godine bilo ih je 57,6 hiljada, a 2024. će se verovatno završiti sa 45,5 hiljada. Dakle, govorimo o smanjenju potražnje do 25% u samo dvije godine! Ali odakle je došao tako veliki pad? Schmitz Cargobull priznaje da je dosta izgubio u zatvaranju prodaje u Rusiji, gdje je kompanija do sada isporučivala između 7.000 i 10.000 vozila godišnje. Povrh toga, došlo je do potrošačke krize u zapadnoj Evropi, koja je imala veoma negativan uticaj na stanje nosilaca EU. Proizvođač to savršeno dobro vidi u statistici iz telematskih sistema, koji beleže jasno smanjenje kilometraže poluprikolica, posebno u nemačkom saobraćaju.
Šta će nam doneti naredne godine? Ovde je jedan od glavnih izazova naznačen kao standard emisije CO2, koji do sada pokrivaju samo kamione i traktore, ali uskoro pokrivaju i poluprikolice i prikolice. Istovremeno, Evropska unija je usvojila zahteve da se do 2030. godine prosečan uticaj poluprikolica na potrošnju goriva kombinovanih jedinica smanji za najmanje 15 odsto. Kako je objasnio Schmitz Cargobull, to u praksi znači da će poluprikolice morati biti opremljene aerodinamičkim poboljšanjima, koja naravno uključuju dodatne troškove i povećavaju osjetljivost na oštećenja. I što je najvažnije, ovo će se odnositi na sve poluprikolice, čak i one za lokalni, urbani ili fabrički saobraćaj, jer zahtevi EU ne predviđaju nikakvu razliku u ovoj temi.
Prikolica na fotografiji: Narudžba za 26 EcoFlex prikolica, sa spuštenim krovom – potrošnja goriva smanjena za 8%