Samo 7,5% od 120 konsultovanih kompanija tvrdi da je koristilo Dokument o elektronskom transportu.. Skoro polovina prevoznika nije svesna postojanja elektronskog transportnog dokumenta (ili e-CMR), za koji se očekuje da će biti obavezan od januara 2026. godine, prema Zakonu o održivoj mobilnosti, koji se trenutno obrađuje. Tačno, 48,6% konsultovanih prevoznika nije svesno njegovog postojanja, a dva od tri – tačno 64,5% konsultovanih – nisu svesni da će njegova upotreba biti obavezna.
Isto tako, informacije koje su prijavili anketirani prevoznici takođe pokazuju veoma nizak stepen korišćenja transportne dokumentacije u elektronskom formatu od strane špeditera, transportnih operatera ili agencija: Samo 7,5% anketiranih kaže da je do danas koristilo e-CMR sa jednim od svojih kupaca.
Što se tiče mogućih prednosti koje nudi DET, 27% anketiranih katalonskih prevoznika veruje da će digitalizacija dokumenata ubrzati njihov rad, još 17% smatra da će to poboljšati performanse papirnog dokumenta, još 17% ističe pristupačnost svih agenata logističkog procesa. 14% smatra da će biti jednostavan za upotrebu.
SLABO ZNANJE O SARADNJI
S druge strane, uprkos dosadašnjem širenju javnih uprava i saobraćajnih udruženja, vrlo je malo znanja o javnoj pomoći za sprovođenje e-CMR-a i broju prevoznika koji su je do danas iskoristili: Manje od 30% ispitanika kaže da je svesno postojanja javne pomoći u tu svrhu, a samo 8% kaže da je svesno postojanja javne pomoći u tu svrhu, a samo 8% kaže Tražili su javnu pomoć u ovom pogledu.