Organizacije koje posmatraju stanje u privredi počele su da objavljuju prve statistike iz tekuće godine. Dakle, pogledajmo kvartalni izvještaj Transport Intelligence, kompanije fokusirane na transportnu industriju.
Izveštaj, koji uključuje podatke iz prvog kvartala ove godine, potvrdio je negativno raspoloženje među transportnim kompanijama. U odnosu na prethodni kvartal stope spot (jednokratnih) porudžbina pale su za 0,9 odsto, a u slučaju ugovornih (stojećih) naloga zabeležen je pad od 2 odsto.
Poređenje sa prvim kvartalom prošle godine takođe izgleda negativno. Ovde se ispostavlja da su za dvanaest meseci spot stope pale za čak 6,2 odsto, dok su stope ugovora pale za 0,8 odsto. Sve to proizilazi iz nestašice tereta na tržištu i time žešće konkurencije za narudžbe.
Prema statističkim podacima Transportne obaveštajne službe, trenutni nivo stope transporta može se uporediti sa onim iz perioda 2017-2020. U to vreme, međutim, troškovi prevoznika bili su neuporedivo niži, ne samo po pitanju goriva, već i putarine, plata za zaposlene ili lizing rata.
Kada će doći do dugo očekivanog poboljšanja? Prema autorima izveštaja, prvi pravci već pokazuju blagi potez u pravom smeru. Govorimo o transportu između Poljske i Njemačke, kao i između Francuske i Španije. Pozitivne podatke pruža i potrošnja u društvu, koje je u Njemačkoj i Španiji počelo rasti, prekidajući takozvanu “potrošačku krizu”.