Razlozi za zatvaranje granica
Od danas će Evropa biti sposobnija da se nosi sa budućom krizom. Međutim, ostaje još mnogo toga da se uradi na koordinaciji 27 država članica. IMERA jača bolje upravljanje krizama, posebno za ljude koji žive u pograničnim regijama, jer države članice više ne mogu jednostavno zatvoriti svoje ‘granice'”. Evo sada “crne liste” apsolutno neprihvatljivih razloga koji više ne opravdavaju zatvaranje granica, objašnjava Andreas Švab (CDU), portparol EPP grupe i izvestilac Evropskog parlamenta.
Komisija će takođe razviti obrasce za pružaoce usluga i radnike kako bi im omogućila da pređu granicu i rade u slučaju krize.
Ovo je prvi korak ka omogućavanju prelaska granice putem QR koda u narednoj vanrednoj situaciji i ka digitalizaciji sertifikata A1, na čemu radi i belgijsko predsedništvo, dodaje Švab.
Vijeće ministara i Evropski parlament sada moraju formalno odobriti i usvojiti privremeni sporazum postignut. Suzakonodavci su se složili da će države članice imati 18 mjeseci od stupanja na snagu Uredbe za provedbu novih pravila.
Transportne kompanije su zadovoljne
Međunarodna unija za drumski saobraćaj (IRU) pozdravila je privremeni sporazum EU o Protokolu o upravljanju krizama.
Krize poput pandemije COVID-a i rata u Ukrajini izvršile su značajan pritisak na sektor komercijalnog drumskog saobraćaja. IMERA može pomoći u jačanju evropske saobraćajne mreže i pripremiti je za buduće krize. Međutim, to moramo sprovesti u delo,” rekao je Raluka Marijan, šef predstavništva IRU-a za EU.
“Poslednjih nedelja došlo je do masovnih poremećaja na granicama u šengenskom prostoru i u državama članicama zbog protesta poljoprivrednika. To je dovelo do neodržive situacije sa blokadama i napadima na profesionalne vozače i njihova opterećenja. IRU se nada da će IMERA pomoći u rešavanju svih vrsta kriza, jer će primorati države članice da olakšaju prekogranično kretanje osnovnih dobara i usluga, čak i kada je saobraćaj ograničen,” dodala je ona.
Konkretno, IRU pozdravlja povećanu transparentnost koju je uvela IMERA.
Rane informacije o očekivanim i tekućim blokadama su ključne kako bi transportne kompanije mogle planirati i, ako je moguće, prerasporediti i izbjeći poremećaje u logističkom lancu”, naglasio je Raluca Marian.
“Pored odredbi koje definišu krizne mere, IMERA omogućava i Evropskoj komisiji da sprovede stres testove i simulacije kako bi mogla da deluje proaktivno i pripremljeno. Pozdravljamo činjenicu da su transportne kompanije uključene tokom ovih testova”, zaključuje Raluka Marijan.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/grenzuebertritt-fuer-den-gueterverkehr-in-krisensituationen-378519