- tzGm kao nova osnova za dodjelu u težinsku klasu od 1. decembra 2023. godine,
- Klasa redukcije čestica (PMK) više nije primenljiva: od 1. decembra 2023. vozila sa PMK više neće biti klasifikovana u bolju emisijsku klasu. Vozila sa klasama emisije putarine ‘Euro 2 + PMK 1’ spadaju u klasu naplate putarine 2, više ne ulaze u klasu naplate putarine 3. Za vozila sa “Euro 3 + PMK 2” primenjuje se klasa naplate putarine 3, koja više ne naplaćuje emisiju štetnih gasova klase 4.
- Obaveza naplate putarine za vozila preko 3,5 tone tzGm od 1. jula 2024. godine (izuzeće za zanatlije i zanatske radove),
- Propisi o naplati putarine za alternativne pogonske sisteme: Oslobađanje od putarine za kamione na gas završiće se 1. januara 2024. godine, koji će tada biti predmet iste stope putarine kao kamioni na dizelski pogon.
Nova tarifna karakteristika je klasa emisije CO2 vozila.
Nova tarifna karakteristika je klasa emisije CO2 vozila. To znači da će u budućnosti stopa putarine po kilometru takođe zavisiti od toga koliko ugljen-dioksida (CO2) vozilo emituje u budućnosti. Prema novom sistemu putarine, vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem svrstavaju se u klase emisije CO2 1 (odnosi se na sva vozila proizvedena pre 2019. godine) do 5.
Stopa putarine po kilometru od 1. decembra 2023. godine (u centima/km)
Klasa emisije CO2 1
Emisijska klasa Euro 6
Promena osnova za dodeljivanje težinskoj klasi
U budućnosti više neće biti GVW, dozvoljena ukupna težina, koja će biti odlučujuća za dodeljivanje težinskoj klasi (polje za registraciju vozila F.2), već tzGm, tehnički dozvoljena ukupna masa (polje za registraciju vozila F.1). Kao rezultat toga, nekoliko hiljada vozila će po prvi put biti podvrgnuto putarinama ili će morati da se klasifikuju u drugu težinsku klasu.
Pronalazač klase CO2 dostupan je na web stranici Toll Collect GmbH >> Za pronalazač klase CO₂ Toll Collect CO₂.
VIDEO: Evo šta se desi kada država dva puta
Kao važan dio ekonomije, njemačka transportna industrija smatra da političari to ne tretiraju pošteno. Preduzetnici su otvoreno izrazili svoje mišljenje i, s obzirom na drastično povećanje troškova na prelazu godine, upozorili na dramatično smanjenje radnih mesta i masovnu lavinu troškova. Pored toga, vlada je optužena za neznanje o industriji.
Više o temi: Saobraćajna politika: Mišljenje udruženja o usvojenom zakonu o putarini
Najnovije mišljenje dolazi od Evropske asocijacije teretnih špeditera (ELVIS), koja upozorava na finansijske probleme i predstavlja izveštaj o tržištu za treći kvartal.
Kompanijama koje ne uspeju da u potpunosti prenesu masovno povećanje troškova putarine 1. decembra na cene prevoza preti finansijskim gubicima u meri koja ugrožava njihovo postojanje. Industrija može samo da se nada pozitivnom preokretu u narednoj godini”, rekao je on, premanajnovijem izveštaju udruženja o tržištu.
Prema rečima ELVISA, ovu situaciju pogoršava još uvek neizvesno političko okruženje. Kao posledica bočnog kretanja privrede u celini, spremnost za investiranje ostaje niska. Izveštaj o tržištu ne beleži značajno poboljšanje do sredine sledeće godine.
Iznad svega, nadolazeći preokret u kamatnim stopama hrani tu nadu”, sumira Nikolja Grabowski, izvršna direktorica ELVIS AG.
Međutim, nedavna odluka Saveznog suda pravde o nedostatku pravne osnove za fond za klimatsku transformaciju mogla bi prekinuti bilo kakve pozitivne signale u korijenu.
Na kraju, industrija gotovo da mora da bude srećna ako federalna vlada ne poveća putarinu dalje tokom godine kako bi dopunila nedostajuća sredstva federalnog budžeta,” navodi se u saopštenju.
Prema izveštaju ELVIS-a za protekli kvartal, sezonsko jesenje oživljavanje transportne industrije dostiglo je vrhunac u oktobru. Međutim, ključne brojke bile su znatno niže nego prethodne godine. Shodno tome, poslovna klima, koja bi sada bila dodatno zamagljena povećanjem putarine, rezervisana je.
S obzirom na tanku kapitalnu bazu koja je uobičajena u industriji, fokus je prvenstveno na likvidnosti preduzeća. Pored troškova dizela, putarine su jedna od najvećih stavki na troškovnoj strani prevoznika. Udvostručenje tog iznosa bi stoga stavilo znatan teret na opću solventnost.
Posebno je važno napomenuti da dobavljači goriva i putarine veoma pažljivo prate finansijski pokriće svojih kupaca zbog visokih vrednosti faktura. Ako račun premašuje okvir troškova koji odgovara kreditnoj sposobnosti, stvari mogu brzo postati tesne i postoji rizik od neuspeha isporuke,” upozorava Grabovski.
U tom kontekstu, udruženje vidi špeditere suočene sa sledećim izazovima:
- Dodatni troškovi povećanja putarine, uključujući sve putne kilometre, moraju se prenijeti na kupce.
- Vaša kreditna sposobnost treba da bude proverljiva poveriocima u kratkom roku na zahtev. U tu svrhu treba da budu dostupni najmanje godišnji finansijski izveštaji za 2022. godinu.
- Bilo bi preporučljivo pokriti veće neizmirene dugove putem osiguranja trgovačkih kredita, ili ih likvidirati faktoringom kako bi se povećala vlastita solventnost.
Važnost solventnosti se često podcjenjuje. Čak će i tranzitorne stavke verovatno uzdrmati finansije kompanije ako su velike kao plaćanja putarine,” ističe član odbora ELVIS-a i savetuje špeditere i prevoznike da obrate povećanu pažnju na to pitanje.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/ab-heute-gelten-die-neuen-mauttarife-372916