Događaji iz američke države Kalifornije mogu se opisati kao pravi znak vremena. Sindikat je organizovao protest protiv tamošnjih automatizovanih kamiona, dok je u vrhu vlasti doneta kontroverzna odluka.
Riječ je o prijedlogu zakona iz siječnja ove godine, koji je sastavio jedan od kalifornijskih senatora. Ovaj zakon je bio da se zabrani javna upotreba vozila sa GVW preko 4,5 tone, opremljena autopilotima i potpuno lišena bilo kog vozača u kabini. Ovo je trebalo da obuhvati i testne rute i komercijalnu upotrebu za prevoz robe ili putnika. Glavna ideja projekta je stoga bila da autopilota uvijek prati vozač hitne pomoći koji bi mogao preuzeti kontrolu u slučaju problema.
Ознака: fotografija sa protesta
Ovaj predlog podržali su i drugi senatori. Na glasanju početkom septembra čak 36 ljudi je bilo za zabranu, dok su samo 2 osobe izrazile protivljenje. Dakle, da bi zakon bio implementiran, sve što vam je potrebno je potpis guvernera, najvišeg državnog zvaničnika, koji je nešto poput lokalnog predsjednika.
Kako bi se ohrabrio guverner da donese takvu odluku, u glavnom gradu države prošle sedmice je organiziran veliki protest. Prisustvovali su uglavnom vozači iz sindikata Teamsters, kao i određena grupa prevoznika. Tvrdilo se da su puni autopiloti opasni ne samo za drumski saobraćaj, već i za tržište rada i uslove života srednje klase.
Ipak, guverner Gavin Newsom donio je drugačiju odluku. Danas su se pojavile informacije o njegovom vetu na projekat i time zaustavile zabranu da stupi na snagu. Sam guverner je tvrdio da po njegovom mišljenju takvi propisi trenutno nisu potrebni, jer prijetnja tržištu rada i sigurnosti na cestama trenutno ne postoji.
Za neupućene ću dodati da se u Americi zaista ozbiljno govori o kamionima sa autopilotima. Ova vozila bi samostalno pokrivala daljnje udaljenosti, a vozači bi ulazili u kabine tek prije utovara ili istovara. Upravo sam raspravljao o tim planovima u sljedećem članku: 38% kamiona na autopilotu, 62% sa vozačem – ovako bi trebala izgledati budućnost. Pored toga, u samoj Kaliforniji već možete upoznati bespilotne taksije. Ovo je i tema koja je nedavno objavljena u industrijskom članku: Automobil sa autopilotom se sudario sa kamionom koji se okreće – ko će biti kriv?
https://40ton.net/pro