-
od 1. septembra minimalna kazna za prekoračenje brzine iznosiće 39.000 forinti, maksimalna kazna 390.000 forinti, ko prođe kroz crveno svetlo može očekivati kaznu od 65.000 HUF, za prekomernu težinu mogu se izreći novčane kazne od 65.000 do 650.000 HUF, svako ko vozi zaustavnom trakom može biti kažnjen sa 130.000 HUF, Kršenje zabrane ulaska košta 39.000 HUF, a suprotno saobraćaju 65.000 HUF.
-
prevoz bez dozvole: 780.000 HUF, ali ako je potrebna međunarodna dozvola, kazna za prevoznika, odnosno kompaniju je veća od milion HUF,
-
U nedostatku GKI kartice, 130.000 HUF se mora platiti vozaču, svako ko prevozi ljude ili robu bez dozvole može biti kažnjen sa 780.000 HUF,
-
ako nedostaje tovarni list, košta 39.000 HUF,
-
ako strani vozač nije u mogućnosti da pruži informacije potrebne za verifikaciju objavljivanja tokom inspekcije na putu, može očekivati kaznu od 260.000 HUF,
-
kabotaža obavljena u roku od 4 dana “hlađenja” može biti kažnjena sa 390.000 HUF, prekoračenje vremena vožnje kreće se od 13.000 do 390.000 HUF, u zavisnosti od toga koje vreme vožnje (dnevno, nedeljno, produženo dnevno, kombinovano nedeljno itd.)vozač prekorači i koliko je više vozio.
Kazne za tahografe i tahografske kartice su sledeće:
-
ako nema tahografa, košta više od milion forinti, ako vozač koristi više od jedne tahografske kartice, može očekivati kaznu od 520.000 HUF,
-
ako neko koristi lažnu tahografsku karticu, može biti kažnjen sa 780.000 HUF, a
-
vožnja bez vozačke kartice kažnjava se sa više od milion forinti (1.040.000 forinti),
-
zbog “nepravilne upotrebe” tahografa i vozač i kompanija mogu biti kažnjeni sa 520.000 HUF, ali ako vozač koristi uređaj ili uređaj pogodan za prevaru, koji je sposoban da izmeni podatke snimljene tahografom, onda je kazna 1 milion HUF, koja se mora platiti vozaču i kompaniji. MKFE upozorava da će visoke kazne dodatno povećati nedostatak vozača
Prema mišljenju Udruženja mađarskih drumskih prevoznika, povećanje kazni od 30 odsto dodatno će produbiti manjak vozača. MKFE je prošle nedelje komentarisao amandmane, koji su tada još bili u fazi nacrta, i predložio Balintu Nađu, državnom sekretaru nadležnom za saobraćaj, da ne povećava iznos kazni, već da uvodi sve efikasnije čekovi – posebno za strance. „U struci je opšte mišljenje (…) da visoke novčane kazne kojima se sankcionišu lakši prekršaji ozbiljno doprinose razvoju kritičnog nedostatka radne snage karakterističnog za profesiju, i destimulisanju mladih radnika.
Sve u svemu, visoke kazne predstavljaju nedostatak konkurencije za mađarske kompanije za prevoz autobusa i robe, a to takođe utiče na realizaciju vladinog cilja proizvodnog kapaciteta od 10% BDP-a za sektor logistike“, navodi se u pismu MKFE. MKFE je, između ostalog, preporučio vladi da se kontrole više fokusiraju na strane prevoznike, kao što su korišćenje dozvola od strane stranaca ili registracija BiReg, sankcionisanje prevoznika iz trećih zemalja zbog nekorišćenja pametnih tahografa (avgust 24, odnosno novim propisima nakon stupanja na snagu).
Više ovdje: https://trans.info/hu/30-kal-emelkednek-a-kozlekedesi-birsagok-magiarorszagon-szeptembertol-358545