Udruženje poljskog Traker kluba, koje okuplja skoro 2,5 hiljade članova, objavilo je peticiju na sajtu petycjeonline.com. U njemu protestuje protiv uvođenja propisa o zabrani preticanja teških vozila, koje je vlada predložila. Nedavno je relevantni prijedlog zakona odobrio Sejm. Ako se plan vlade ostvari (za koji je i dalje potrebna saglasnost Senata i predsednikov potpis), zabrana će stupiti na snagu početkom jula.
Međutim, udruženje se nada da će biti moguće promijeniti odredbe, koje su, po njegovom mišljenju, “daleko neprecizne”. Radi se o odredbi u računu koja omogućava preticanje vozila koje se kreće “mnogo sporijom brzinom”.
Ovaj izraz izaziva mnoge sumnje: Da li je mnogo manji 5, 10, 15 ili možda 20 km/h, ili možda čak i više? Ko i kada će odrediti razliku u brzini vozila? Sa kojim uređajima? Da li je vozaču dovoljno reći da je preteknuto vozilo putovalo mnogo manjom brzinom kako bi opravdalo manevar preticanja? Šta ako vozilo pretekne prije početka manevara preticanja krene brzinom koja je, primjerice, 50 km/h, a tokom manevara preticanja poveća ga na 55 km/h?” – piše u peticiji njegov autor, Jakub Zawadzki, potpredsjednik Udruženja poljskih Traker klubova.
On u intervjuu za Trans.INFO dodaje da se tokom razgovora sa profesionalnim vozačima pokazalo da oni uopšte nisu protiv zabrane preticanja kao takve. Međutim, oni žele da se pravila koja se odnose na to regulišu na takav način da ne izazivaju sumnju. Tim više što za kršenje zabrane postoje visoke kazne (hiljadu zlota, PLN 2.15 kada se ponovo kazni i <> kaznenih poena), koje mogu čak stajati na putu vozačima koji nastavljaju da obavljaju svoju profesiju.
Udruženje predlaže “uvođenje potpune zabrane preticanja teških teretnih vozila u određenim vremenskim periodima, npr. za vrijeme špica ili u blizini većih gradova”.
Ovo rešenje, koje se koristi na Zapadu, pozitivno su ocenili članovi Udruženja, koji su instruktori vožnje ili poboljšavaju tehnike vožnje.
Jakub Zawadzki je svjestan da se rad na zabrani preticanja odvija brzo, stoga Udruženje, osim objavljivanja peticije, pisma šalje i direktno Ministarstvu infrastrukture, kancelaru premijera i predsjedniku.
Mišljenja smo da takvo nesposobno i neprecizno uvođenje odredbi o zabrani preticanja može utjecati na nepoduzimanje takvog manevara od strane vozača, pa shodno tome, kako je navedeno u gore navedenim mišljenjima – to će dovesti do pogoršanja uslova vožnje” – zaključuju autori peticije.
Izvor: https://trans.info/pl/zakaz-wyprzedzania-kierowcy-wzieli-sprawy-w-swoje-rece-346988