Kompanija je u prvom kvartalu ostvarila neto dobit od dve milijarde dolara. Međutim, to je bio pad od čak 2 odsto u odnosu na prva tri meseca prošle godine, kada je CMA CGM zaradio 72,7 milijarde dolara.
“Nakon dvije izuzetne godine, naš sektor je ušao u fazu normalizacije zbog usporavanja globalne ekonomije, inflacije i odlaganja viška zaliha koje vidimo u mnogim dijelovima svijeta”, rekao je Rodolphe Saade, izvršni direktor kompanije.
Najveći dio prihoda francuskog operatera došao je od pomorskog transporta – oni su u prvom kvartalu 8. godine iznosili 9,2023 milijardi dolara. To je 40% manje u odnosu na prethodnu godinu. EBITDA za segment iznosila je 3 milijarde USD (pad od 64,3% u odnosu na prethodnu godinu).
Lošiji rezultati u segmentu pomorskog transporta rezultat su manjih zapremina transportovanih kontejnerskim brodovima, kao i smanjenja stope kontejnera. CMA CGM izveštava da je u prvom kvartalu prevezeni obim iznosio 5 miliona TEU, što je za 5,3% manje u odnosu na prethodnu godinu. Istovremeno, prosečan prihod po kontejneru pao je za čak 37% u odnosu na isti period. 2022
S druge strane, u segmentu logističkih usluga kompanija je zabeležila rast prihoda od 14% na 3,8 milijardi dolara. EBITDA se poboljšala za skoro 37%. Kompanija naglašava da su bolji rezultati u logističkom delu rezultat brojnih akvizicija u poslednjim kvartalima (m.in. Gefco), što je omogućilo CMA CGM da ponudi čitav niz usluga u okviru lanaca snabdevanja.
Što se tiče prognoza za tekuću godinu, kompanija naglašava da će globalni ekonomski rast ove godine biti skroman, što će uticati na potrošnju i potražnju za transportom. Čak i ako se situacija po ovom pitanju blago poboljša u drugoj polovini godine, istovremeno će ulazak novih brodova u okeane imati efekat odvraćanja od mogućeg povećanja stopa.
“Pod ovim uslovima, očekujemo da će prvi kvartal biti najbolji kvartal godine,” navodi se u saopštenju kompanije.
Slični trendovi za Maersk
Danski operater Maersk ima slično mišljenje o prvom kvartalu. Njegovi rezultati u prva tri mjeseca ove godine pokazali su sličan trend kao i kod francuskog konkurenta. Prihod je iznosio 14,2 milijarde dolara, što je pad od 26,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. EBITDA se pogoršala za 56% i iznosila je 3,969 milijardi dolara.
Kompanija je bila profitabilna sa 2,3 milijarde dolara čistih, ali je bila skoro tri puta manja nego u prvom kvartalu 2022. godine, kada je Maersk zaradio 6,8 milijardi dolara.
Okeanski segment je činio najveći udio prihoda. Međutim, rezultat od 9,8 milijardi dolara bio je više od trećine slabiji nego početkom prethodne godine. EBITDA je u ovom segmentu također zabilježila solidan pad – za preko 59 posto na 3,35 milijardi dolara.
Kao i CMA CGM, logistička divizija je mnogo sposobnija da izdrži ekonomsko usporavanje. Ovde su prihodi porasli za 20 odsto na 3,47 milijardi dolara. EBITDA je takođe porasla za više od 74% u odnosu na prethodnu godinu.
Što se tiče zapremine, računajući u kontejnere od 40 stopa (FFE) pao je za 10 odsto. sa 3 miliona u prvom kvartalu. 2022. godine na 2,7 miliona ove godine.
Važno je napomenuti da uprkos značajnom padu prihoda i EBITDA uopšte, kao i u okeanu i manjim segmentima kao što su terminali, finansijski rezultati grupe ne izgledaju loše u odnosu na istorijsku pozadinu.
Prihodi Grupe, iako slabiji na godišnjem nivou, veći su od onih u prvom kvartalu 2021. godine (12,4 milijarde dolara), kada su stope kontejnera stalno rasle. Takođe su bolji od onih sa početka pandemije 2020. i pre pandemije 2019. godine. Prihodi okeanskog segmenta iz ove godine su nešto bolji nego 2021. godine, ali već očigledno veći nego u 2019/20. godini.
Što se tiče neto profita, istorijski gledano, bio je očigledno bolji nego u 2019-20. godini i nešto slabiji nego u prva tri meseca 2021. godine, kada je vođen rastom stope kontejnera.
Gledajući unapred, Maersk očekuje da će tržište početi da se normalizuje u drugoj polovini godine, jer bi iscrpljivanje zaliha trebalo da se završi sredinom godine. U 2023. godini kompanija očekuje EBITDA od 8 do 11 milijardi dolara (u poređenju sa 36 milijardi dolara u 2022. godini). Jedan od faktora koji utiču na ovaj i nijedan drugi nivo rezultata je globalno tržište kontejnera, a to je fluktuacija između kontrakcije od 2,5% i povećanja od 0,5%.
Njemački operater također sa padovima
Još jedan veliki globalni brodovlasnik, Hapag-Lloyd, takođe je zabeležio pad finansijskih rezultata iz godine u godinu. Prvi kvartal završio je prihodima od 5,6 milijardi evra, što je za 29,5 odsto manje nego u istom periodu prethodne godine.
EBITDA i neto dobit pali su za 53%, odnosno 54% u odnosu na prethodnu godinu. Prvi je iznosio 2,2 milijarde evra, dok je zarada kompanije iznosila 1,9 milijardi evra.
Obim prevezen u prva tri meseca ove godine dostigao je 2,84 miliona TEU, što je nešto ispod rezultata od 2,98 miliona TEU početkom 2022. godine.
Hapag-Lloyd očekuje da će EBITDA iznositi između 4,3 i 6,5 milijardi evra. U nedavnom intervjuu za Trans.Info Rolff Haben Jansen, izvršni direktor kompanije, rekao je da ove godine operater namerava da transportuje nekoliko odsto više obima u odnosu na prethodnu godinu.
Izvor: https://trans.info/pl/wyniki-finansowe-armatorow-mocno-w-dol-bedzie-ciezej-ofni-345726