Evropska komisija (EK) izdvaja 300 miliona eura Italiji za implementaciju ERTMS-a. Kako je precizirala EK, novac će biti dodijeljen “željezničkim kompanijama za nabavku i ugradnju ERTMS opreme na brodu”. Italija planira implementaciju najnovije verzije sistema na svoju željezničku infrastrukturu do 2036. godine.
Nova šema će trajati do 31. decembra 2026. Ova nova inicijativa, prema EK, neophodna je za postizanje efikasne interoperabilnosti. Štaviše, Komisija kaže da će ova nova sredstva potaknuti kompanije da ulažu u uvođenje ERTMS-a jer to vjerovatno ne bi učinile bez javne finansijske podrške.
ERTMS u Italiji
Kako je napomenula italijanska menadžerica infrastrukture Rete Ferroviaria Italiana (RFI), italijanske željeznice su među prvima u Evropi opremljene ERTMS i ETCS. Ovi sistemi su implementirani u Italiji već 2005. godine sa linijom Rim-Napulj. Do kraja 2022. godine 878 kilometara brzih željezničkih pruga opremljeno je ERTMS-om, navodi RFI. Ukupna dužina talijanskih željeznica je, međutim, oko 20.000 kilometara, što znači da je oko 4 posto njih opremljeno ERTMS-om.
Za blisku budućnost, EU je postavila cilj dostizanje 1.400 kilometara talijanskih željeznica opremljenih ERTMS-om do kraja 2024. Da bi se to postiglo, Hitachi Rail, Alstom i Ceit surađuju sa Ferrovie dello Stato Italiane (FS) od Mart 2022. Kompanije rade na implementaciji tehnologije u četiri regije u centru i na jugu: Lazio, Abruco, Umbrija i Sicilija.
Nedavne kontroverze oko ERTMS-a za željeznički teretni promet
Nedavno se zahuktala debata oko implementacije ERTMS-a u Evropi nakon što je Evropsko udruženje za željeznički teret reklo da će biti teško predstaviti poslovni slučaj. To je zato što, kako je istakla ERFA, željeznički prevoznici ne vide nikakve finansijske ili operativne prednosti kada je u pitanju implementacija sistema. To je naglašeno i činjenicom da više od polovine novih šinskih vozila puštenih u rad između 2015. i 2019. godine nije bilo opremljeno ERTMS jedinicama.
https://www.railfreight.com/