Upotreba eprikolica u kopnenom transportu omogućava uštedu u potrošnji goriva između 24 i 55 odsto. To pokazuje zajednički terenski test DB Schenker, Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group u stvarnom transportnom radu. Na ovaj način, eTrailers mogu dati značajan doprinos dekarbonizaciji kopnenog transporta.
eTrailers su poluprikolice koje imaju električni pogonski sklop i na taj način podržavaju traktor poluprikolice energijom, na primjer pri pokretanju ili savladavanju gradijenta.
U cilju unapređenja dekarbonizacije dugolinijskih ruta, DB Schenker je u oktobru 2022. godine potpisao ugovor o saradnji sa kompanijom Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group o upotrebi eTrailera u evropskom kopnenom saobraćaju i naručio 2.000 eTrailera u tom pogledu, koji su se trebali koristiti sukcesivno od 2024. godine.
https://www.verkehr.co.at/singleview/article/gruene-innovation-im-landverkehr)Dokazana ušteda Terenskim testom koji je sada sproveden, koji je u Francuskoj sproveden u proleće 2023. godine, DB Schenker je po prvi put uspeo da verifikuje uštedu betona u potrošnji dizela u realnom radu. U profesionalnom terenskom testnom okruženju, potrošnja dizela sistema kombinacije poluprikolice sa konvencionalnom prikolicom upoređena je sa potrošnjom dizela sistema kombinacije poluprikolice u kombinaciji sa eTrailer-om. eTrailer M300 iz Trailer Dynamics dinamički je podržavao dizel poluprikolicu traktor preko cijele testne staze i kontrolirao elektrificiranu osovinu u stvarnom vremenu. Ušteda je varirala u zavisnosti od topografije ili vrste rute u oblasti primene.
Precizna prognoza potrošnje
Kao dalji rezultat, test je pokazao da se može precizno predvideti ukupna potrošnja električne i fosilne energije, a time i ušteda u dizelskoj potražnji. U tu svrhu, Trailer Dynamics je razvio softver za analizu performansi koji se koristi za savjetovanje kupaca. Stvarna izmjerena potrošnja energije u testu odstupila je od prognoze za samo 0,7 i 0,9 posto. Testiranje u DB Schenker mreži nastavit će se kasnije ove godine.
Wolfgang Janda, šef sistemskih operacija u DB Schenker Europe, objašnjava: “Naš cilj je da razvijemo DB Schenker u vodećeg dobavljača čistih transportnih rješenja. Da bismo to postigli, više se ne fokusiramo samo na poslednju milju, već i na linijski saobraćaj. Test sa Trailer Dynamics pokazuje da eTrailers mogu biti važan gradivni blok ovdje. Impresionirani smo lakoćom upotrebe eTrailer sistema u svakodnevnom životu.”
“Impresivni rezultati i uspešna verifikacija digitalnih simulacijskih modela Trailer Dynamics-a u vezi sa potencijalom smanjenja dizel traktorske jedinice i potrošnjom energije naših eTrailer-a u stvarnim terenskim testovima zajedno sa DB Schenker-om još jednom potvrđuju važnost eTrailer tehnologije za dekarbonizaciju
teškog teretnog transporta,” naglašava Abdulah Jaber, izvršni direktor Trailer-a. Dinamika.
Zajedno sa svojim strateškim partnerom Kroneom, Trailer Dynamics je razvio sveobuhvatan i jedinstven koncept rešenja za smanjenje potrošnje dizela za dizel kamione na dugim relacijama ili povećanje dometa za baterijski električne poluprikolice traktore (BEV) instaliranjem dodatnog funkcionalno pouzdanog električnog pogonskog sklopa u eTrailer. Srž razvoja je električni pogonski sklop koji je preusmjeren u prikolicu i omogućava spajanje eTrailera sa bilo kojim traktorom poluprikolice. Inteligentni električni pogonski sklop Trailer Dynamics e-Trailers podržava dizel traktorsku jedinicu duž cijele rute, kako pri pokretanju tako i pri rješavanju gradijenta. Električni pogonski sklop je takođe sposoban da povrati energiju kroz oporavak. Ako za gore navedene zadatke nisu potrebni svi električni resursi, električni pogon trajno podržava dizel pogon traktora poluprikolice na cijeloj udaljenosti uz preostalu energiju.
Sa pogonom za električnu podršku u ePrikolici, u zavisnosti od situacije opterećenja i topografije rute, značajan CO2Smanjenje emisija dizel traktora za poluprikolicu i, u zavisnosti od mešavine električne energije koja se koristi za punjenje baterija, u proseku 40% ili do 40 tona CO<>2 biti omogućena.
https://www.verkehr.co.at/