Prema Šveđanima, tehnologija ima veliki potencijal, pre svega zato što je potrebno manje sirovina da bi se postigao odgovarajući kapacitet nosivosti strukture. Zbog toga kompanija želi da koristi STILFOLD za zamenu današnjih prikolica novim, mnogo lakšim.
Zahvaljujući našoj tehnologiji, rešavamo dva glavna izazova savremenog drumskog transporta. S jedne strane, povećavamo efikasnost tako što možemo više da učitavamo na svaku prikolicu, ali pre svega, suočavamo se sa rastućim klimatskim izazovima. Gust drumski saobraćaj trenutno je odgovoran za više od četvrtine emisija u Evropi, a taj procenat će se povećati ako ne ubrzamo elektrifikaciju i druga alternativna goriva. Naše rešenje pruža direktnu i značajnu ekološku korist u svemu, od proizvodnje do stvarne upotrebe”, kaže Jonas Nivang, osnivač i izvršni direktor STILRIDE-a.
Zahvaljujući “mršavim” prikolicama, kamioni sa sagorevanjem mogli bi da prevoze više, što bi smanjilo emisiju izduvnih gasova, ali i ublažilo efekte nedostatka vozača. S druge strane, električni kamioni, koji trenutno nude manji kapacitet opterećenja od svojih dizel kolega, mogli bi da budu održiva alternativa vozilima sa sagorevanjem zahvaljujući lakšim prikolicama, uz istovremeno povećanje dometa sa jednim punjenjem.
Težina je jedan od najvažnijih izazova kada je električni pogon u pitanju, pa uticajem na njega postižemo brojne pogodnosti svojim rešenjem. Najinteresantnije ovde je da ne zahteva ništa više od modernizacije prikolice. Čak i sa današnjim kretanjem na fosilno gorivo, to bi značilo jasno poboljšanje i sposobnost da se utiče na klimatski otisak”, nastavlja Jonas Nivang.
STILRIDE je već kreirao preliminarni dizajn. Slimmed down trejler u poređenju sa tradicionalnim:
- ima 90% manje delova, što će pojednostaviti proizvodnju i značajno smanjiti uticaj na životnu sredinu,
- kapacitet opterećenja povećan za više od 5 procenata.
- Za njegovu proizvodnju koristi se 30 odsto manje materijala.
Izvor: https://trans.info/pl/start-up-chce-zrewolucjonizowac-transport-ciezarowy-334345